Alla inlägg under juli 2012

Av Lena Liljedal - 12 juli 2012 17:01

Japp,nu ska jag bara kolla så jag får till det.
Kul att testa lite.
Ses snart igen.

Av Lena Liljedal - 12 juli 2012 10:47

Japps,då har det snart gått en vecka på semestern,jisses,vad det går snabbt,fast man inte gör något speciellt.

Ja,då har vi haft kalas både för Linus & Joakim,så i söndags bara slappade vi.

Sen på måndagen så åkte vi till stan & shoppade loss lite,så vi var inte hemma förens vid 20.30,men så hade vi inte så brått in till stan heller,vi har ju trots allt sem,då ska man ta det lugnt.

I Tisdags så höll jag på här hemma städning,tvättade upp all tvätt,var ute & klippte gräset,så den dan försvann rätt fort.

Igår så tog jag & Rocky bussen till mamma i råby där vi tillbringade hela dagen,vi fixade lite utomhus i mellan skurarna,sen på kvällen  när de andra kom Linus,Lina,Simon & Joakim så hade de beställt mat nere från Royal Thai,så vi satt hemma hos mamma & gott,de gillade hon.

Idag har jag inte planerat in nått,så vi får väl se vad dagen har att erbjuda,jag trodde vi skulle ta & börja med det planerade lilla bygget på baksidan,men det verkar som om jämke tar tiden där för Joakim,vi ska ju ha tävling där till nästa helg.

Än så länge ser det ju ut att vara fint väder,för kollade man vädret igår så ska det komma in en del regn till,tråkigt,men tyvärr inget man kan göra något åt,vädret rår man inte över :(

Nej,jag får väl se vad jag kan hitta på,för nått måste jag göra,annars blir jag knäpp.

Imorgon har jag hållt uppe 2 veckor med rökandet,så det är därför jag e lite rastlös,måste göra nått.

ja,jag får se nästa gång jag skriver,jag vet att det tar lite tid imellan,men har man inget att skriva om så har man inte.

Vi ses & sen får man hoppas på lite bättre väder   



Av Lena Liljedal - 2 juli 2012 07:31

Japps,då var det måndag igen.

Det har inte varit så mycket,vi har gjort 3st bänkar på jobbet nu när vi haft lite att göra,så de ska bara upp till jämke nu,sen har vi målat lite,snyggat till lite runt om.

Vi har fått tid till Lina på ultra & kolla lite mage,gallan,så det inte var det hon hade ont av när vi var på sjukhuset,sen får vi väl se vad det visar,annars får man väl gå vidare.

I Lördags så sprayade Lina & Joakim en tavla här ute,som de oxå ska ha på jämke,som de ska ha vid starten.

Sen efter det körde vi till Råby & hämtade mamma,som följde med & fiskade ett par timmar,men vi fick ingenting:(.

Efter det körde vi uppom råbyskola & kollade på bänken de hade där med tak,för Joakim ska bygga en sådan här hemma nu i sommar,det e inte så mycket cross just nu,men sen till hösten e han väldigt upptagen med crossen igen.

Linus vill aldrig följa med & fiska,han tycker det e tradigt,så han satt hemma & spelade istället.

Men igår söndag var Joakim,Lina,Linus & Jösse på vm:et i uddevalla & kollade,medans jag var här hemma & höll på att plocka lite & gjorde i ordning,man får ta lite i taget.

På Lördag ska vi fira både Linus & Joakim,Linus fyller 15 medans Joakim fyller 45,så det ska bli kul,jag har planerat att både göra smörgåstårtor & sen att vi ska grilla på kvällen för de som kommer då,jag har bjudit hem en del jobbarkompisar oxå.

Så jag var uppe i affären igår & beställde lite grejer till lördagen.

men som sagt var,nu e det måndag igen & trodligtvis efter denna veckan så e det lite semester,sen får vi väl se om det e fint väder,annars får man väl hitta på lite inomhus.

Men vi ska ha en tävling på jämke oxå i semestern,dm,både lördag & söndag,men det var bara om vi fick ihop folk till att hjälpa till,så det får vi ju se ikväll när vi har möte.

Men ni får ha det så bra så länge,idag ser det iaf ut som det skulle bli fint väder.

  

Ovido - Quiz & Flashcards