Alla inlägg under mars 2011

Av Lena Liljedal - 31 mars 2011 05:33

När jag kom hem igår satte jag mig en stund vid datan,för sen plockade jag fram lite glass & satte på kaffe,min lillebror,hans dotter & vår mamma kom på besök,Roger skulle gratulera Lina,för de var iväg när vi firade henne.

Linus & hans kompis tog oxå lite glass,men sen gick de ner & satte sig igen.

När Roger hade kört så stekte jag bara hamburgare & satte in pommes i ugnen,så var det åtminstånde färdigt när Joakim & Lina kom hem,Lina har städat idag,för på fredag så ska vi till kuratorn.

Nellie var & hämtade Linus så de var nere & tränade ett slag.

När Joakim hade ätit så körde vi & handlade,Lina skulle ju naturligtvis oxå med,nu så ska hon bara äta chips som igår,sen skulle hon oxå börja träna säger hon,hon ska följa med Simon ner,när han tränar varannan dag & hon skulle börja motionera,jag följer gärna med ut & går,men det gör vi ju redan,fast bara lite imellanåt när vi fotta.

Vi handlade hem lite till helgen,så jag får väl plocka ut ed del i bussen när jag gör i ordning där på fredag.

När vi hade handlat så skulle Lina inom Simon,hon hade köpt grisöron till Eddie,men sen följde Simon & Eddie oxå med hem en sväng.

Linus hade ingen läxa till imorgon,så jag skrek bara på honom när han skulle upp & lägga sig vid nio,han sitter där nere,med lurar på sig,så man får skrika rätt bra om han ska höra,jag ska ju inte behöva gå ner varje gång jag vill nåt,så då får jag träna rösten lite oxå.

Idag e det bara massagen som e inplanerad,skönt ska det bli.

Menmen,då ses vi väl imorgon,jag tycker det e så skönt att gå upp kl fem,läsa tidningen,dricka kaffe & sitta här en stund,lugn & ro,tyst,kan det bli bättre,nej tror inte det va,synes kram på er   

Av Lena Liljedal - 30 mars 2011 05:43

Det känns som varje dag e sig lik & så e det ju för det mesta nu för tiden.

Jag jobbade halva dagen idag,så när jag kom hem satte jag igång en maskin tvätt & dammsög av lite här uppe.

Sen satte jag igång med middan,det blev korvgryta med mos,enkelt & snabbt.

Efter det så kom LIna hem,då satte vi oss & höll på med Buddhismen & det ska jag säga det tog några timmar,jag tror vi satte oss vid tre & när jag kollade på kl nästa gång var den redan sex.Då har vi bara två religioner kvar nu,usch.När Simon kom så skulle han bara gå en liten sväng med Eddie så jag passade på att följa med med Rocky,det var skönt med lite friskluft,när man hade suttit så länge vid datan & letat fakta.

Sen var jag nere & hängde upp tvätten & gjorde i ordning lite i köket,sen var det bara att ropa på Linus så han kom upp,för sen var det hans tur,att få hjälp med matten,men det inte lika lång tid,då hade jag nog dött.

När jag hade hjälpt Linus så gick han & la sig & jag var bara ute med Rocky en snabbsväng sen la jag oxå mig trött i huvudet.

Nej,annars hände det inte så mycket annat.

Joakim var i garaget & fixade väl de sista grejerna på crossen till Linus,när jag var där ute satte han siffror på crossen.

Usch,jag har sådan huvudvärk just nu,får väl ta en alvedon & se om det hjälper,men det e lustigt,jag får alltid det när jag har stått & kapat,det kommer sen på kvällen & då känns det i nacken oxå,så det e ju tur att jag ska på massage på torsdag.

Jaha,Lina hade skrivit på fb att jag skulle väcka henne kl sex,så då får jag väl göra det.

Så nu var det gjort,men det enda som hördes var,mm.

Jaja,men vi ses imorgon om inget annat händer & sker innan,puss & kram   


Av Lena Liljedal - 29 mars 2011 05:30

Igår så jobbade jag hela dagen,för han som Simon skulle jobba med hade blivit biten av en katt & så har han förmodligen fått blodförgiftning,ingen höjdare,så Simon & jag limmade byggmax dörrar hela dagen,dom skivorna man lägger på dom dörrarna har ett eget liv,de vill inte som en annan vill.

Leif kom upp till jobbet vid midda,då hade han varit med Linus hos tandläkaren kl nio & det hade gått bra,inga hål,men han e slarvig med sin borstning,så han skulle skärpa sig.

Inte någon av mina barn har haft hål i sina tänder än,skönt, tur att de inte har de som jag då,jag har alltid haft problem med mina tänder.

Iallafall så fick farfar köra ner & lägga mina nycklar i brevlådan,för Linus hade glömt sina nycklar hemma.

Simon & jag åkte med Malena hem,det går lite fortare,Joakim har lite annat han ska gå igen & fixa med innan han kör.

Så när jag kom hem så la in en kyckling i ugnen,så det blev lite sen midda igår.

Lina & Simon satt en stund hemma innan de gick ut & kom tillbaka en bra stund senare med pizza & sen hade de Fille oxå med sig.

När jag hade ätit så gick jag ut en runda med Rocky,det blev en liten runda, men bättre än inget.

Sen satte jag mig en stund vid datan & käkade glass,gott.

Joakim var ute i garaget & fixade med crossarna & han hade tvättat dom oxå,så de ska vara redo inför helgen & dm:et.

Både Linus & jag gick & la oss vid nio,jag låg & läste lite innan jag la mig.

Lina & Simon satt där nere,Fille hade gått hem,han gick nog redan vid åtta,men jag vet inte när Simon gick eller när LIna la sig,mina barn e som Joakim,de ska helst sitta uppe så länge som möjligt,sen e de trötta på morgonen,precis som pappa.

Idag ska jag nog bara jobba halva dagen,för sen så ska jag hem & dammsuga,fixa mat,hjälpa ungarna med deras läxor,Linus har matte & Lina fortfarande religion till nästa vecka,så jag hjälper henne med det,så får vi se hur det går.

Får ju inte glömma min   lille gubbe.




Av Lena Liljedal - 28 mars 2011 05:24

Japps,helgerna går himla fort.

När jag hade ätit frukost & varit ute med dogsen,så la jag mig på sängen & läste lite,jag har en bok jag har börjat läsa,men så går det lite tid imellan jag läser,så nu måste jag ta & läsa ur den tycker jag.

Jag tog Eddie med mig ut när jag skulle fortsätta utanför med att räfsa lite på gräsmattan,men det var ju hopplöst,det blåste en aning mer,men jag kunde iallafall samla ihop stenarna som Joakim hade kört upp på gräset när han skottade med åkgräsklipparen.

Sen när jag kom in så hade Simon vaknat,så han satte sig i köket med sin data,medans jag började på middan,det blev tacos till midda,Lina gick jag in & väckte innan maten var färdig.

Vi gick ner & satte oss & käkade midda,det var himla gott,om jag själv får säga det:)

Sen så kom Joakim & LInus hem,Linus så helt färdig ut,han var nog rätt trött,men ändå så går han in & sätter sig vid datan,så jag ska väcka honom lite tidigare  nu på morgonen,för han behöver duscha.

Iallafall när kl var 17.45 så gick Lina & Simon bort & lämnade filmerna vi hyrde,då började jag att röra ihop smeten till våfflorna,sen när de kom tillbaka så hade de Fille oxå med sig,så när våfflorna var färdiga så gick vi ner & satte oss allihopa,jag hade vispat grädde,vi hade hallonsylt,Lina hade socker & Simon hade glass,så det var lite att välja imellan.

Linus gick & la sig vid halv tio,jag kl tio,Simon cyklade hem,han skulle träna,Fille gick hem & Lina duschade säkert om jag känner henne rätt,för sen inatt satt hon säkert vid datan innan hon lägger sig.

Jag fattar inte hur de orkar sitta vid datan så länge om kvällarna,jag går & lägger mig senast kl tio om jag ska upp på morgonen.

Idag så ska Linus till tandläkaren kl nio,farfar ska följa med honom dit,men jag ska bara komma ihåg att skicka ett sms till hans fröken.

Annars e det inget planerat idag,skönt:)

Förutom att jag har en massa disk efter Joakim & Linus nu när de har varit på ripa i helgen.

Nu när jag var ute & hämtade tidningen så regnade det lite,men det var ändå skönt ute,så tyst.

hoppas på att det blir lite   idag,det vill vi ha alltid nu,ha det   

Av Lena Liljedal - 27 mars 2011 09:09

Japps,så var det söndag igen,sista dagen på helgen:(

Igår så var jag uppe kl åtta,jag kan tydligen inte sova längre,ibland skulle man vilja sova en timme extra.

Iallafall så var jag ute med dogsen,så de fick göra sitt.

Det var sånt kanonväder så när jag hade ätit min frukost & suttit vid daten en liten stund,så putsade jag fönstren,vad nöjd man blir efter när man har gjort något.

Sen kom Lina upp en stund,men hon gick ner igen,för Simon sov fortfarande,

men sen efter en stund så vaknade han oxå & då cyklade han hem,för de skulle fira hans & hans mammas födelsedagar idag.

Lina & jag gick upp till affären,jag köpte två påskliljor & några penseer.

Lina köpte en drös med frö.

Så när vi kom hem så planterade jag mina blommor,det blev så fint så.

Sen så tog jag fram sopborsten & sopade av där trädgårdsmöblerna ska stå,sen tog jag fram det oxå,skönt att kunna sitta i solen lite,sen iallafall så tog jag ett tag med kvasten inne i carporten oxå,det kunde behövas.

Lina började röja inne i växthuset,så jag hjälpte henne med att klippa ner vindruvsbusken,de tar sig igen,fast det inte ser mycket ut just nu.

Jag gjorde i ordning lite längs den ena gräsmattan,tänkte jag skulle fortsätta idag,men jag får se hur vädret blir sen,det e för kallt just nu.

Men det blev himla fint i växthuset när Lina var färdig där,sen satte hon lite frön i krukor & satte in där,där ska de inte frysa iallafall.Eddie & Rocky tyckte nog det var skönt en stund att kunna vara ute lite längre,Eddie var ute hela tiden vi var ute,men Rocky satt vid dörren & skakade,så han släppte vi in efter en stund.

När vi kände oss färdiga för dagen så skulle Lina bara duscha,för sen så gick vi bort till kiosken & åt,Simon mötte oss där,jag orkade inte laga mat,jag vet att jag e lite lat med det.

När vi satt där borta & åt så kom Fille oxå dit,så när vi var färdiga på det stället så hyrde vi ett par filmer,jag kom inte ihåg vad de hette,men de var bra.

Så när kl var 23.00 så gick jag iallafall & la mig ,fast först var jag ju ute med dogsen.


Denna dagen ser inte lika solig ut,men vem vet solen kanske dyker upp,man kan alltid hoppas.

Idag ska jag iallafall göra tacos till midda.

Jag höll ju på att glömma,det e ju Eddie födelsedag idag,han fyller hela 1år idag.


Men ha det bra så länge   

Av Lena Liljedal - 26 mars 2011 08:42

När jag kom hem igår så hade Linus en kompis med sig här hemma,de satt & spelade nere i källaren.

Jag själv gjorde så lite som möjligt.

Men när Joakim & de andra kom hem så käkade vi pizza,sen körde vi till affären för att köpa lite gott,innan Joakim & Linus åkte till ripa.

Simon var här en stund sen så skulle han iväg &  träna en sväng.

Lina & jag satt & kollade lite på tv,innan hon somnade,det hörde man,hon började snarka lite,haha.

Jag gick ut med dogsen utanför innan jag la mig,sen kom Simon & gick ner till Lina.

Men nu sitter jag & funderar på om jag ska putsa fönster eller om jag ska gå ut,för nästa helg e jag på ripa med Joakim & Linus,då ska Linus köra dm.

Så ska jag putsa fönstren så får det nog bli denna helgen,för sen drar det nog igång igen med crossen,fönstren ser för jäkliga ut nu när solen lyser på dom.

Så det får nog bli så,jag får gå ut sen istället,de andra två ligger nere på soffan & sover ändå.

Japp,jag har bestämmt mig nu,  ni kan väl sjäna lista ut vad det blir...


Av Lena Liljedal - 25 mars 2011 05:32

Jisses vad veckorna går fort,man hinner snart inte med.

Ja,jag slutade vid midda,men innan vi körde hem tog jag & letade upp lite om hinduism & kristendom till Lina,så nu har hon lite att läsa,innan i vecka tog jag hem om buddism,det e tre religioner hon ska skriva om.

När jag kom hem tog jag det lugnt,plockade ner lite tvätt som hängde uppe.

Sen kom Linus hem,vi pratade lite sen gick han ner.

Lina skickade ett sms att jag skulle möta henne vid kiosken,men de satt där inne när jag kom Simon & Fille oxå.

Så Lina lånade lite pengar av Simon innan vi gick hem,hon ska ha en liten redovisning i skolan idag,hon ska bjuda på stekta kolabananer & glass,så vi handlade lite glass,bananer & sirap,hennes lärare skulle köpa brun farinsocker.

Simon gick hem till sitt,han hade Eddie oxå hemma,men vi hämtade honom lite senare,det e synd om honom nu,pollen,behöver man säga mer,han njuter nog inte av våren direkt,stackaren.

Iallafall så Fille hjälpte mig att byta färgpatroner i skrivaren,så Lina kunde skriva ut lite om vad hennes resturang ska heta & nån meny,så vi får väl se vad de tycker i skolan idag när hon e färdig.

Simon gick in & la sig på Linas rum & somnade meddetsamma,han var nog trött,så vi lät han sova,jag var ute med dogsen innan jag gick & la mig.


Nu när jag steg upp kl 05.00 så kom Eddie oxå & ville ut,så jag tog bara ut honom på gräsmattan,när jag gick in med honom satt Rocky vid dörren så det var bara att byta,men nu ligger de & sover igen.

Jag ska väcka Lina nu kl 06.00,hon skulle göra nån inpackning i håret.

Sen väcker jag Linus vid 06.30,då sätter jag in frukosten på rummet till honom,så sitter han & kollar lite på en film & äter,Joakim går inte upp förens vid ca 07.15 sen tar han bara en macka & kaffe,sen lämnar vi Linus vid skolan vid 07.30 & nu när Lina e hemma kör vi & lämnar henne oxå vid bussen,så hon inte missar den.


Men nu e det fredag & det ska bli skönt med lite helg,fast helgerna går för fort,men ha det så länge   

Av Lena Liljedal - 24 mars 2011 05:54

När jag kom hem från jobbet igår så gjorde jag inte så mycket.Men jag var & mötte Lina vid bussen vid 14.20,sen var vi inom affären & frissan,så nu har hon beställt tid till hårförlängning igen,men denna gången ska hon testa sätta dit det med tejp.

Lina följde med Simon hem,när vi hade varit hos frissan.

Linus kom precis hem när jag kom hem,så vi satte oss & gjorde hans matte meddetsamma så var det gjort.

När jag hade hjälpt Linus med det så var det som om jag fick ny energi,för jag dammsög,svabbade golven,tvättade upp all tvätt,bytte lite lampor här & var.

Sen iallafall när kl var 20.00 så gick jag till Simon för Lina ville ligga hemma inatt,så jag hjälpte henne att få hem grejerna,det var lite det ja.

Joakim kom precis hem när Lina & jag kom hem,han & Morgan hade varit på biltema.

Jag hjälpte Lina att sätta i blekmedel i huvudet,sen skrek jag på Linus att det var tajm att sova vid 21.00.Då gick jag ner & duschade & sen var det sängen som väntade,då var jag trött.

Men nu så e jag pigg som en mört igen,fast med lite krämpor,men vem har inte det idag,det e som min svärson brukar säga,"du börjar bli gammal",ja så e det,men vi höres   

Ovido - Quiz & Flashcards