Alla inlägg under februari 2011

Av Lena Liljedal - 28 februari 2011 05:40

Igår satt jag mest inne på Linas rum igen & kollade på fortsättningen an heroes.

Så jag gjorde inte alls mycket.

Joakim skjutsade upp Linus till Nellie,så de var  ute & gick en sväng med hundarna där,sen skjutsade de hem honom på kvällen.

Joakim körde hem till min mamma en stund i Råby & satte in ett par kikögon,en i ytterdörren & en i altandörren,sen satt han & snackade skit en stund sa han.

Lina gick hem till Simon på kvällen,de ska sova där nu.

Annars har de varit här hemma hela veckan nu,men det e rätt lustigt att Rocky & Eddie inte lär sig någongång,de låter alltid som de var irreterade på varann,men jag tror de e Rocky som e liten & siggig av sig.


Jaha,det blir väl till att gå ner & ta sig en dusch & göra sig i ordning för jobbet,jag hade 38,5,nu imorse när jag steg upp,men jag får se vad chefen säger,jag får väl jobba halva dan,sen pallar jag nog inte mer.

Det e både för & nackdelar med att vara gift med chefen.

Men vi höres,  

Av Lena Liljedal - 27 februari 2011 08:20

Igår gjorde jag inte alls mycket,mesta delan låg jag på Linas rum & kollade heroes.

Lina hade köpt hem räkor & lite gott bröd som vi skulle ha till kvällen,så vi tar kalopsen till midda idag istället,den e så gott som färdig.

Jag låg nere på soffan & kollade melodifestivalen,det var helt rätt låtar som gick vidare till final.

Sen vid 22.00 gick jag upp & la mig.

Jag vaknade kl 07.00 nu imorse näsan rinner & den e röd som en tomat & ömmar,jag tycker faktiskt lite synd om mig själv,för det e ingen annan som gör det,ont i kroppen & i hela huvudet,men jag har ingen feber,så det blir väl att gå till jobbet imorgon.Jag får väl kurera mig riktigt idag så får jag se hur det e imorgon.

Men nu pallar jag inte sitta här mer,ses   

Av Lena Liljedal - 26 februari 2011 08:39

Igår så jobbade vi hela dagen,Lina hjälpte oxå till lite uppe i limmet,hon var en jäkel på att köra igenom plåt.Det e riktigt kul att vara där ute & limma lite ibland,tiden går mycket fortare där.

Men vi får se hur det blir på måndag,då ska de limma tunga dörrar & det e inget för mig.

När vi körde ifrån jobbet så beställde vi pizza,så det var bara att hämta det,när vi kom till näsum.

När vi hade ätit så hjälpte jag Lina lite med läxan,vi satt & letade & skrev på ett block så länge,så får hon själv skriva in det på datan i den ordning hon vill ha det,sen måste hon skicka arbetet,sen får vi väl se om hon får g för det.

När jag satt & hjälpte Lina så kände jag bara hur näsan började att rinna mer & mer,så inatt har jag inte sovit mycket,jag har nyst & snutit mig,så jag e lite öm på näsan nu.

Sen vaknade jag vid 07.30 av att den jäkla näsan rinner,så nu sitter man här,jag ska ringa min mamma & säga att jag inte kommer & jag vet att hon blir besviken,för det var ett tag sen vi sågs.

Men jag ska banne mig se melodifestivalen ikväll iallafall,jag får väl sitta med en rulle papper.

Men vi hörs,gott folk,ha en riktigt bra & mysig lördag,jag ska iallafall försöka   



Av Lena Liljedal - 25 februari 2011 06:19

Det e inte så mycket att skriva om gårdagen,Simon & jag limmade hela dagen,Lina kom oxå upp & testade på lite,det såg rätt kul ut.

Det e inte så lätt för henne,hade hon varit lite längre hade det lättare.

När vi kom hem så upptäckte vi att det var ingen spagetti i skafferiet,så Lina,Simon & jag gick till affären.

När jag skulle betala så sa hon i kassan att jag har en sak till dig här,då hade jag glömt alvedonen där sist,men nu fick jag dom.

Lina & Simon gick inom pizzerian innan de gick hem,jag gick direkt hem,Joakim väntade på spagettin.

Sen så hade han stekt tunna skivor kött,så det var det vi hade till midda,det var gott.

Sen gick jag in & satte mig en stund på Linas rum & kollade på de två sista avsnitten av True Blood säsong 3,men jag får väl kolla från början sen en dag.

Nej,sen så gick jag ner & duschade,sen var det bingen som gällde,låg & läste en liten stund.


Men nu e det skönt att det snart e helg igen,jag jobbar nog hela dagen idag oxå,Simon & jag ska nog limma idag oxå,det e rätt kul när man inte gör det för ofta,tiden går fort,man har att göra hela tiden.

& idag slipper både jag & Joakim att laga mat,pizzafredag,gött:)

Annars blir det väl att städa av lite i helgen,hjälpa Lina med läxan,den ska hon skicka till sin lärare på söndag.& en runda till mamma blir det oxå.

Men ha det så länge så höres vi,puss & haj,leverpastaj  

Av Lena Liljedal - 24 februari 2011 06:22

Igår så var det bara att ta nya tag & rensa på den andra limsidan & de n rännan,men det längre tid & satt som fasiken,men det känner jag idag,jag har ont i nacken & huvudet.

Joakim fixade mat när vi kom hem,så gulligt.

Sen körde han iväg,han kom nog hem vid 22.30

Lina & Simon hade ett par kompisar här till kl 22.00

Men innan dess så hade Simon kört ner för att träna,så Lina mötte honom när de andra gick hem.

Linus hade en kompis här när vi kom hem från jobbet,de hämtade honom kl 21.00

Jag själv gick & la mig vid 22.00

Idag jobbar jag nog bara halva dagen,om det inte går över i nacken & huvudet,för då kanske man kan jobba hela dagen.

Men vi höres sen i vilket fall som helst  

Av Lena Liljedal - 23 februari 2011 06:10

Igår så jobbade vi hela dagen,Lina var oxå med.

Lina & jag rensade i limrännan,j***a,vad det satt,men när det var midda så var vi färdiga,då hade vi städat av lite ute i limmet oxå,den stora sidan.

På eftermiddan så la vi rw35 isolering,det e till branddörrar.

När vi körde hem så planerade vi att köra till kiosken & köpa hamburgare,så det hade vi till midda.

Linus hade oxå varit duktig,han passade både Eddie & Rocky,han hade varit ute en snabbrunda med dom.

När vi hade ätit så körde Joakim till Fene,han skulle fixa något med dörren.

Lina,Simon & Fille satt & kollade på film bl a Lilleputt,jag såg bara lite på den,men den verkar kul.

Linus satt där nere & spelade vov,eller vad det heter.

Jag gick ner & duschade sen gick jag & la mig vid 20.30,jag var megatrött.

Det känns som man har träningsvärk idag,man satt rätt så mycket böjd & på huk när man skulle rensa baljorna,så jag har ta mig f*n ont i hela kroppen känns det som.

Eller så kan det oxå vara att jag håller på att bli sjuk,det känns väldigt lustigt i halsen,rethosta har jag fått,näsan håller oxå på.

Men det e ju inte så lustigt om man blir dålig,Lina har ju oxå varit det.

Vi har fortfarande inte blivit färdiga till att göra hennes läxa,men det måste vi snart göra,det ska vara färdigt till på söndag & vi ska helst få ihop något bra tills det oxå om hitler & japan,andra världskriget.

Men det får vara för idag,höres   



Av Lena Liljedal - 21 februari 2011 13:38

Japps,så var det måndag igen.

Och igår så gjorde jag inte så mycket,Joakim var på fabriken ett slag,Linus & jag var ute en sväng med hundarna,Lina & Simon låg & sov ett tag.

Men när Linus & jag kom hem från rundan så satte vi oss & kollade lite på film triologin X-men,så där hade vi att göra hela eftermiddan.

Vi hade bara kyckling & ris till midda,det sköter sig själv,kycklingen i ugnen & riset i riskokaren,kunde inte bli bättre.

Sen lite senare på eftermiddan så hade Lina & Simon ett par kompisar här,Max & Johanna,väldigt trevliga.

Idag så jobbade jag bara halva dagen,för Lina & jag ska iväg sen ett litet slag,sen ska vi till cafeet & handla lite.

Sen imorgon ska Lina följa med till jobbet & hjälpa mig att rensa lite i limmet.

Lasse & Simon ska jobba över till åtta både tis & ons.

Japps,så kan det vara,men höres sen eller imorgon   

Av Lena Liljedal - 20 februari 2011 08:47

Igår så gjorde vi inte så mycket,bara slappade & tog det lugnt,Lina & jag satt & kollade brudklänningar på nätet,det finns så mycket fint.

Vi hade lagnansiet till midda,eller hur man nu stavar det,gott var det iallafall.

Sen ännu senare så hade  vi räkor & lite annat gott,Joakim var & fixade lite så vi hade till melodifestivalen.

Men vad besviken man blev,vad f*n har playtones där att göra,det var inte ens bra.

Nej,de jag hade tänkt mig var ju så klart Eric Saade först,men sen var Shirlyes Änglar,Linda & till sist Sebastian.

Men jag e ju glad för att alla inte har samma smak.

Simon kom sen när melodifestivalen var slut,han hade varit & hälsat på sin pappa.

Så Lina hade åtmindstånde sparat några räkor till honom,men han var inte så hungrig.

Sen så hade vi lite chips & dipp & kollade lite på tv bara,men det var inget bra där heller till slut.

Så vi satte på en film,men jag kollade bara början,sen la jag mig,då var ändå kl 01.30

men nu e jag uppe med tuppen igen,Eddie ville gå ut han stod & krafsade på dörren,Linas dörr nu,han ligger där inne & sover,så jag gick ut med honom utanför,det var kallt -12,usch.

Så nu har jag satt på lite kaffe,sen blir det väl att äta lite,jag orkade inte med Linas arbeten igår så jag får ta det idag istället,men hon har ändå till nästa söndag på sig,då ska det vara färdigt.

Jaha,sen var det ju måndag imorgon igen,tråkigt,varför ska helgerna gå så fort:(

Men det e inte så mycket man kan göra åt det,ses   




Ovido - Quiz & Flashcards