Alla inlägg under april 2012

Av Lena Liljedal - 26 april 2012 20:41

Japps,det var ett tag sen sist,jag blir aldrig färdig att logga i & blogga.

Ja & cross grejset har dragit igång,första motionstävlingen e nu i helgen i halmstad & då ska till och med Linus köra,så det ska bli kul.

Jag hoppas att jag kommer att må lite bättre bara,har så nedrans ont i halsen & börjat bli förkyld igen,fan man blir aldrig riktigt av med det,det går runt hela tiden,Lina har varit hemma ett slag nu för det.

Men nu har vi iaf fått en tid till kvinnokliniken till henne,jag skickade en egen remiss,så det var kanon.

Linus sitter inne på sitt rum & snörvlar lite så vi får väl se hur han e på lördag.

Jobbet,det har inte blivit nån riktig fart där,man får ju verkligen hoppas att det drar igång snart,för annars e det ju oroväckande.

Mamma har inte sålt sitt hus än,det skulle komma folk dit den 6maj & kolla,så vi får väl se.

Tja,som ni säkert har läst i Linas blogg så skaffade hon en han hamster,så det blir väl snart ungar där då,så vill ni ha hamstrar så säg bara till.

De e ju faktiskt rätt så söta.

Joakim e ute i garaget & fixar med crossarna lite,så det e färdigt till imon.

Sen så efter jobbet imon så ska Rickard & Mikael följa med till halmstad,de ska sköta tidtagningen,så det blir fullt i bussen,men det ska bli kul.

Men det blir nog rätt sent,för enligt Joakim så var de typ 170 anmälda,det e inte lite det.

Jaja,nu har jag iaf varit inne & uppdaterat lite,sen får jag ju skärpa till mig,så vi får se när det blir nästa gång.

men ha det så bra alla där ute :)

Av Lena Liljedal - 1 april 2012 09:17

Japps,då var detredan den 1:april,undrar hur många gånger man ska bli lurad i dag då.

I tisdags så var jag hos tandläkaren,det var tre tänder som jag ska göra vid,kommer att kosta en del,ingen höjdare alls.

I onsdags så var vi på utv-samtal med Linus,där jag sa till om att vi ville ha fler träffar,Linus mentor hade sagt till om att hon oxå ville det,men rektorn hade sagt att vi skulle avvakta,men då sa jag till mentorn att säga till rektorn att vi kräver det,sen har de tagit bort resursen & läxhjälpen på skolan,vilket vi inte alls tyckte om,det hjälpte Lina jättemycket när hon gick där,så det kommer vi att ta upp med rektorn när vi träffar henne,det var mycket bättre när Sven var rektor på skolan,han tog tag i saker & ting innan det gick för långt.

Linus ligger så pass långt efter de andra så den dagen han slutar nian kommer han inte att ha godkänt ,vad gör man då?

Mentorn tyckte oxå att det var hemskt att de hade tagit väck resursen,för hon hade velat ta med Linus & ett par andra dit & hjälpa dom lite mer,men så är det inte nu.

De hjälper ju inte ungarna längre,det kostar samhället mycket mer om de inte hjälper dom nu.

Iaf så i torsdags så var jag på massage,det var skönt.

Igår så tvättade jag lite & sen tog vi det lugnt,Joakim var ute i garaget & gjorde i ordning Linus cross,så nu ska han nog sälja den & byta till en 250,sen ska Linus köra motionen med Joakim.

Idag så åkte Joakim iväg tidigt imorse,han ska vara domare i veinge på vårracet.

Det ser iaf ut som det ska bli en vacker dag idag,så det blir kanske ut & ta lite kort,vi får se vad som händer.

Lina & kanske Linus ska följa med till jobbet imon & jobba lite,men det e tyvärr inte så mycket att göra där just nu,så vi får väl se vad vi kan hitta på till dom.

Sen får vi väl se om Lina ska iväg på tisdag & tatuera sig,hon vill ju ha en röd drake på sin skuldra.

Annars så ser denna vecka som kommer lugn ut,jag får höra med Joakim om det e nått,annars så kan vi ju bjuda hem mamma på lite påskmidda.

& nu e det april,en massa födelsedagar oxå.

Jag vet så mycket att Leif ska inte fira sin 70-års dag iaf,då åker de iväg till ullared istället.

Ja,man får se vad som händer & sker

Jag får se om jag gitter gå in mer i påsk,annars så får ni ha en riktigt trevlig påsk & ta det lugnt med färden till blåkulla,dont drink and drive.

  

Ovido - Quiz & Flashcards