Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena Liljedal - 31 oktober 2011 06:36

Japps,det går snabbt när man har roligt.

Det vara denna lilla minisemester över,men det var skönt när man var där,men det går så himla fort bara.

På måndagen så gjorde vi inte så mycket,packade upp & var borta & käkade pizzabuffe & en himla massa annan mat,innan hade de bara pizzabuffe,men nu så hade en massa pasta sallader,kött & lite annat.Efterrätten fick man själv ta,så Nettan & jag tog både kulglass & mjukglass :)

På tisdag så åkte Joakim,Lina,Simon & Gusten över till Tyskland,Så Nettan,Sebbe,Jonte,Linus & jag vi gick & badade,gubbarna kom lagom tillbaka till de skulle stänga badhuset,haha.

Sen på kvällen var vi hos Monika,Mikael & Emelie & käkade lite pölse.

På Onsdag så var vi & badade sen på eftermiddan så var det en lite kraftig tjej som hoppade Linus i sidan,så han fick svårt för att andas & det gjorde jätteont,så de på badhuset tyckte att vi skulle åka till sjukhuset med det.Så de fixade bil till Joakim & Linus,men sen på sjukhuset så gjorde det inte ont längre,då hade de suttit i nåna timmar,men de röntagade hanslillfinger som han stukade dagen innan,det var svullet & blått.

Men hade han ont denna veckan så skulle vi kolla upp det igen.

De var hemma kl ett på natten,så vi la oss vid två,för de var hungriga när de kom hem.

På torsdagen så gick vi mest & kollade i affärerna,Lina köpte en klänning,den var snygg,sådant en annan inte passar i,hehe,jaag köpte bara två par lycktor ett par till mamma & sen ett par till Sofi,som tack för hjälpen med posten & katten.

Till mig själv köpte jag en tomte som håller i en lyckta,som man kan ha värmeljus i,jag tycker det e så kul med tomtar.

Sen på kvällen så bowlade vi,Linus ville inte vara med,men han slängde ett par ggr mot slutet för mig.Simon vann,sen var det Jocke,sen vi tjejer sist.

Sen så gick vi till stugan & käkade tacos.

På onsdagen så käkade vi på en annan resturang där,jag kommer inte på vad den heter,gott men dyrt.

Sen på fredagen så tog vi en snabb fika innan vi körde hem till sverige igen.

sen på fredagkvällen så ville Linus att vi skulle köra till jämke & sova där så det gjorde vi,så fick vi lite längre sovmorgon,sen var det att stå i kiosken hela lördagen,det var jämkes sista km,sen på kvällen körde Joakim & Linus uttill ripa & sov där,de hade  prisutdelning & så när de hade kört färdigt på söndagen,Linus var så glad han kom tvåa & fick ett stort fint pris.

Jag bakade lite & tvättade hela söndagen,så man har haft att göra.

Nu ska jag snart till jobbet & kolla läget där,men det har säkert gått bra.


Av Lena Liljedal - 22 oktober 2011 22:48

Idag så var vi i Harasjömåla vid tio,sen var vi inte hemma förens vid sju.

Det var en kanondag där,Lasse fick 2 fiska,Lisa 5,David 3,Linus 2,Joakim 1,Simon 2 & jag 3,tyvärr fick inte Lina någon men hon hjälpte mig att få upp dom & slå hjäl dom,för det kunde inte jag.

& Malena var där & hälsade på & käkade lite med oss,hoppas du blir bra snart.

Vi hade en kanon rolig dag,Lasse var nära på att pumsa i,men han klarade sig.

Tack alla för en trevlig dag,det får vi göra om till nästa år:)

Av Lena Liljedal - 21 oktober 2011 23:32

  Hejsan,jag e lite slarvig med att skriva,men det e bättre man skriver lite då & då,så har man dock lite nytt att skriva om.

Så,i onsdags så jobbade jag över lite själv,lite att dona med,men det e lite läskigt att vara på fabriken själv,man går gärna & inbillar sig att man hör & ser nått.

Sen i torsdags efter jobbet så var vi inom vetrinären i oretorp,det var Kristoffer som kollade till Rocky,hjärtat var kanonbra sa han,sen kom det en sköterska & tog blodprov på Rocky,så då fick vi sätta ett litet munskydd på honom,han e som sagt var inte att lite på,jag tyckte så synd om honom,det blödde så hemskt på den lille stackaren efter de hade satt ett litet bandage på honom,så de fick byta på honom,för blödde igenom med en gång.Men sen så stoppade det när Rocky oxå hade lugnat sig & då kom Krisoffer tillbaka & sa att proverna var kanonbra,så nu var han frisk förklarad,skönt :)

Det kändes riktigt skönt på jobbet idag,vi har hunnit städa nästan hela stället,det var ett tag sen man hann med det,så vi ligger bra till på jobbet nu när vi ska iväg,skönt det oxå.

När vi hade ätit så gick Lina & jag ut & grävde lite mask,som vi ska ha imon när vi ska fiska i harasjömåla,vi hittade en hel del,jag trodde inte vi skulle hitta nått,jag trodde det var för kallt nu.

Iaf så har jag hunnit skriva in dörrar oxå ikväll,så nu slipper man tänka på det oxå i helgen,så de har att göra lite i nästa vecka oxå.

Men nu känner jag att det börjar dra lite i ögonen,så det e väl tajm att slänga sig i bingen,så man orkar upp imon oxå & fånga lite fisk,bara det inte e för kallt eller regnar,för då sätter jag mig nog i bilen stället.

Men vi höres ha nu en riktigt bra helg,för det ska jag ha:)   


Av Lena Liljedal - 19 oktober 2011 06:19

Japps,då har snart halva veckan gått.

Igår så gjorde jag inte så mycket efter jobbet,fixade lite mat,sen tog vi det lugnt,Fene var inom på ett besök,han kände nog kaffeosen.

Jag satt & skrev in lite dörrar på kvällen,sen satt jag & gosade med Rocky ett slag,igår var han mycket piggare,så att hålla han lugn var inte lätt,men vi försöker iaf.

Idag så kanske det blir att jobba över ett slag,vi får se hur många som kommer till jobbet & vad som behövs att göras.

Idag e det inte något planerat,skönt.

Joakim skulle väl fixa nått med bilen,så det skulle han nog göra på jobbet oxå,om jag ska jobba över.

Ja,jag ska skicka ett mail till ekodoor när jag kommer till jobbet & se till att de skickar alla ordrar som de nu ska ha, så jag kan sitta & skriva in det i helgen,så slipper de på jobbet att tänka på det.

Nu så ska jag snart väcka Linus,Lina väckte jag innan för hon skulle ner & ta en dusch innan skolan.

Eddie har jag varit ute med en sväng,det e rätt skönt med en liten promenad på morronen,för man piggnar till.

Rocky tar jag ut sen innan vi kör till jobbet,sen får han följa med.

Ses:)



Av Lena Liljedal - 17 oktober 2011 19:39

Då e allt som det ska vara igen.

Kl två var vi i Helsingborg & hämtade Rocky,han skulle ta det lugnt denna veckan,så vi bestämmde att han får följa med till jobbet & vara på Joakim kontor.

Sen ska vi till vetrinären i oretorp på torsdag,för de ville att vi skulle kolla hjärtat & ta njurprover,men de sa oxå att det brukar inte vara nått,men för att vara på den säkra sidan så ville de att vi skulle kolla det,så vi har fixat tid till torsdan.

Sånär vi körde hem från helsingborg så låg han & sov i mitt knä hela vägen,sen när vi kom hem så gick han en runda på tomten & kissade,sen var det in & sova i korgen igen,han e nog rätt trött idag.

Vi fick en lapp med mediciner de hade gett honom & det var en hel lista vad han hade fått & det e ju tur att man har han försäkrad,jag trodde det skulle gå på mer,men sveland betalade en del de oxå,lite över hälften.

Iaf när Rocky låg & sov så fixade jag tacofärs som vi ska med till lalandia,sen så bakade jag lite muffins.

Lina hade varit med Nellie en runda i stan,så Joakim hämtade dom i vånga sen när de kom tillbaka.

Nu ska jag ta & gå ner & sätta mig en stund & bara gosa med Rocky.

Av Lena Liljedal - 17 oktober 2011 06:38

Japps,då var det måndag igen.

Igår när de ringde från Helsingborg & sa att hjärtat slog normalt igen så kunde man slappna av igen,vad skönt:)

Så igår till midda så gjorde jag kalops,sen bakade jag två sorters småkakor,sen satt jag mest & slappade på Linas rum & kollade på nån film "Fallen" den handlade om änglar.

Sen så när kl var halv tio så gick jag & la mig.

Idag så ska vi hämta Rocky,jag vet inte riktigt när det blir,men de trodde det skulle bli vid två.

Sen imorron ska Lina till tandläkaren,jag ska ringa & fråga farmor om hon vill följa med henne,för hon vill inte gå dit själv.

Sen kommer vi till fredag,då ska vi på möte på Humle & höra hur det går för Linus i skolan,där ska vi vara kl två.

På Lördag ska vi till Harasjömåla & fiska med jobbet,sen blir det väl att packa lite på Söndag innan vi åker på Måndag.


Av Lena Liljedal - 16 oktober 2011 11:52

I Fredas så gjorde vi inte så mycket,satt hemma & bara slappade.

I Lördags så körde vi ut till Bromölla,Linus behövde skor,Joakim var inom på bolaget en sväng,sen for vi till stan.

Joakim skulle till mekonomen & Lina & jag var inom i stan & shoppade lite.

Sen när vi kom hem så var det bara att svida om & sen köra på kalas till Nettan & Jonte,sen kom vi hem vid tio.

Vid halv tolv skjutsade Joakim hem en tjej kompis till Lina till Bromölla,sen när han kom hem såg han att Rocky hade kräkt & då såg vi oxå att det stod en tom tallrik på borde på Linas rum,som det hade varit mörk choklad på,men det hade inte varit så mycket kvar,men det räckte för att han skulle bli dålig,han e ju inte så stor själv.

Så vi ringde till Helsingborg & de sa att komma meddetsamma,så det gjorde vi.

När vi kom ner tog de tre små rör med blod från hans lilla ben,sen satte de dropp på honom & behöll honom där.

När vi kom hem halv sex i morse ringde de & sa att hans hjärta slog väldigt fort & ville det sig illa så kunde han få hjärtstopp,så då kunde jag inte sova riktigt.

Sen nu i förmiddas gick jag upp vid tio,för jag kunde inte sova längre,då ringde de vid elva & sa att hans hjärta slår normalt nu,men att han skulle få dropp idag oxå,för vi vet ju inte hur mycket choklad han hade fått i sig.

Så imorgon skulle de ringa igen & då skulle vi få en tid att hämta honom på antingen blev det kl elva på förmiddan eller två på eftermiddan,det var då de hade utskrivningar.

Så just nu e jag megatrött,men jag kan inte sova,så jag får väl lägga mig tidigt ikväll istället.

Rocky e ju mammas lille gosse & hjärtebarn

Så jag får väl snart börja på middan,vi ska ha kalops idag hade jag tänkt mig,sen får jag se vad jag gör,jag skulle behöva uppom fabriken & hämta lite lappar som jag skulle skriva in,men jag får väl se sen i eftermidda om vi kör dit.

Av Lena Liljedal - 13 oktober 2011 06:16

Japps,tiden den går.

I Tisdags så jobbade vi till närmare halv tio,gissa om man vad trött när man kom hem,det var sängen som gällde meddetsamma när man kom hem.

Igår så var ytterligare två personer sjuka,så det känns lite konstigt,vi tar in två personer för att hjälpa till,sen blir det mer bortfall ändå.

Men jag hoppas att du mår bättre sen efter denna månaden,så du kommer tillbaka,saknar dig,du vet vem du e :) hoppas att allt blir bra snart.

Annars så ja, vi jobbar på,vi ligger bra till ändå,men det e ju lite som ska göras till innan man ska iväg,man vill ju ha undan en del till,men det e ju en vecka till,innan vi åker.

Igår så hade jag så nedrans ont i mina skuldror,axlar & upp i huvudet,så när jag kom hem la jag mig så Joakim fixade maten,sen kom Helena ner & färgade Linas utväxt,sen var det bara att ta fram dammsugaren & ta en runda här uppe,för jag ska ju ha plastparty ikväll.

Sen på kvällen så var vi uppom affären & handlade hem lite,jag har det vanliga,glass & fruktsallad,det brukar vara gott.

Så jag har lite till att plocka undan när jag kommer hem,Joakim stekte falukorv igår som vi ska ha till midda idag,så slapp jag tänka på det när jag kom hem,vilken omtänksam Man man har:)

I helgen blir vi båda lediga,det blir ingen cross på Ripa,det blev inställt,det var inte mer än två lag anmälda,vad skönt för Joakim.

Sen nästa helg,på Lördag så ska vi till Harasjömåla & fiska med jobbet,det ska bli spännande,det var ett tag sen man var där.

Jo,jag pratade med min kära syster i veckan & de kommer hem till oss på julafton,det tycker jag ska bli kul,det var så längesen vi firade jul ihop,det verkar som om mamma oxå kommer,sen får vi se hur min lillebror & hans familj gör.

Det första min mamma frågade om var om vi skulle leka julklappsleken,så det kan vi nog göra,hon gillade det:)

Men det e ju ett tag till,men tyvärr går det så nedrans snabbt till jul oxå,det e ju en del att göra,jag som brukar börja tidigt,men man får ta det som det kommer.

Nej,nu e det dags att väcka den första,det blir Linus,sen e det Joakim & Simon,Lina har alltid sovmorgon,lyxigt värre,haha.

Men vi ses   

Ovido - Quiz & Flashcards