Alla inlägg under juli 2011

Av Lena Liljedal - 31 juli 2011 18:28

Japps,så kan det gå,de tre veckor jag haft nu har gått som attan,men det har ändå varit skönt att vara ledig lite & bara varit ute med ungarna.

Första veckan tillbringades på ripa med Linus på träningsläger,sen andra veckan så åkte vi till borås & ullared & denna sista vecka har vi bara varit hemma & slappat,förutom idag,för då har jag städat lite.

Igår gjorde jag inte ett smack,Linus & Jonte hade lanat på natten,vi satt & kollade lite på film,jag la mig först sen Lina & Simon,sen var jag nere & sa till Linus & Jonte att de fick gå & lägga sig,vid halv sju på morgonen.

Vi skulle gått bort & ätit vid kiosken i går,men det var så mycket folk & fylle där,så vi beställde pizza istället.

Idag så åkte Lina,Simon,Max & Johanna ut & fiskade med Simons båt,hoppas de får lite fisk,för vädret e ju kanon idag,de fick lite grillkorv med sig så de kan grilla,hoppas de har det mysigt.

Linus &jag gick upp till affären & köpte lite att värma & äta,så nu sitter Linus & slappar framför tv:en & jag sitter här.

Joakim & Rickard e & sköter tidtagning,först skulle de till ett ställe som jag inte kommer på vad heter,sen idag e de i tranås,de e serien som kör.

Men nästa helg har jag bestämmt att jag ska följa med,då ska Joakim köra motion på lördagen,sen ska han sköta tidtagningen på ripa på söndagen,det e serien då,så man får dit & heja lite på jämke.

Just nu börjar jag känna mig trött & man får ju lägga sig i tid ikväll om man ska orka upp imorgon.

Japps,så har det varit,men nu ska jag slappa lite framför tv:en jag oxå,sen syns vi en annan dag,ha det bra så länge   

Av Lena Liljedal - 28 juli 2011 10:34

Jaha,då var det torsdag.

Igår så firade jag & Joakim femton år som gifta,han kom ihåg det,men jag hade nämt det nån dag innan så han skulle komma ihåg det,annars så hade inte gjort det,sådana e dom, männen.

Iaf så på dagen så gick Linus & jag först en runda med hundarna,sen gick vi bort till kiosken & köpte en varsin bägare med kulglass,gott.

Annars så gjorde jag inte så mycket,vi käkade lite när Joakim kom hem,sen på kvällen hade vi en glasstårta.

Vid tio så fick Joakim köra & hämta Lina & Simon,de skulle hem då,men vi tror att de blev lite mörkrädda,för det var ju meningen att de skulle ligga en natt till,när de kom hem fixade de till akvariet,de hade en kräfta med sig,som de skulle ha,men vi får väl se hur länge den lever,sen när kl var tolv gick de ut & grillade abbore.

Men vi andra gick & la oss.


Idag så skulle Joakim ta & komma hem tidigare från jobbet,han ska upp till jämke & fixa till banan,för det e km där ikväll & det ser ut som jag får stå inne & steka mina korvar & hamburgare,för när jag kollade tidningen så skulle det bli mer regn i eftermidda & det skulle börja blåsa.

Ja,det där vädret rår man inte på,det blir vad det blir.

Men då ses vi kanske ikväll,nån av er iaf.

Ha det bra så länge   


Av Lena Liljedal - 27 juli 2011 11:10

Japps,då var det onsdag allaredan.

I söndags gjorde jag inte så mycket,men i måndags så tvättade jag upp all tvätt & plockade undan bland kläderna jag köpt,det var inte så mycket,sen satte jag mig ner & kollade igenom lite kort som ligger på datan & beställde lite kort som jag ville ha & där ibland två förstoringar,på barnen,så det ska bli spännande e se hur de blev.

Linus har mest suttit inne & spelat nått cross spel Joakim har börjat jobba,jag skrev in lite dörrar igår,så man kan ju säga att jag jobbade lite hemifrån.

Igår så packade Lina & Simon ihop tält & fiskegrejer som de skulle ha med sig ner till sjön,Joakim körde dit dom igår kväll,så de kommer väl hem på torsdag.

Idag så har jag bara plockat undan en del grejer,för jag känner mig så nedrans trött,har inte sovit riktigt inatt,det var så nedrans varmt.

& sen idag så firar ju Joakim & jag bröllopsdag,femton år idag,grattis till oss.


Jahopp,sen på måndag börjar allvaret igen,då e det jobbedags igen,då har jag haft tre veckor,sen får jag se när jag tar den fjärde veckan,funderar på att ta den när ungarna börjar skolan,så jag kan följa Linus till bussen,om han nu skulle vilja det alltså.

Men de börjar den artonde,det e en torsdag,så jag kan ta ett par dar iaf.

Idag ser det ut som det skulle bli fint väder,men sen skulle det väl komma in lite regn till helgen,som vandligt då,typiskt.

Nahe,nu ska jag ta & gå & bädda sängen så det blir gjort,men vi ses väl.

Imorgon e det km på jämke,då ska man dit & grilla,sen får man se om det blir inomhus eller utonhus.

Till helgen ska Joakim iväg & köra tidtagning,hela helgen & kommer inte hem förens sent på söndag,för det var rätt långt iväg,det e serien som kör.

Jag kollade min almernacka,den helg vi kan hitta på något med någon annnan e den tolvte & trettonde augusti,sen har Joakim eller vi att göra fram till slutet av oktober,det e hårda pix.

Jaha eller nahe,nu ska jag masa mig bort från datan en sväng,men vi ses nån dag.


Av Lena Liljedal - 24 juli 2011 11:16

Jaha,då var man hemma igen efter en tripp i Borås & Ullared.

Som sagt vi åkte i Tisdags,då körde vi till Borås,de har en himla fin camping,på onsdagen så var vi inom en snabbsvänd på kjell & co,för Lina skulle ha en ny kameraväska.en ryggsäck,så det hittade vi,sen gick vi direkt till djurparken efter det,sen gick vi där hela dagen & strosade,fint väder hade oxå,på kvällen hittade vi en pizzeria i stan,så vi stannade & åt där,sen lullade vi hemåt & kollade nån film som de hade laddat ner.


Torsdagen så gick vi på stan & kollade & shoppade lite,på eftermiddan hittade vi ett ställe att äta på en kinaresturang,de hade buffe,kunde inte bli bättre,sen shoppade vi lite  till & kollade läget,sen när kl var sju så gick vi vidare till campingen,då hade pöjkarna redan gått,så det var bara Lina & jag som var där till sju,när vi närmar oss vår buss så ser vi fam jonsson & får då stanna till & prata lite där,sen på kvällen så grillade vi,sen var det bara att natta sig.


Fredagen tog vi lite längre sovmorron till halv elva,sen gick alla utom Joakim till stan,så vi var inom alla klädaffärer då,Lina e prismedveten,hon handlade bara på rean,sen en annan får ju vara glad om man hittar nått,men jag ska testa kläderna idag ihopa med mina tajts,jag hade jeans när jag gick istan & prova en del kläder till det gick ju men inte allt.

När vi var på knallerian så träffade vi Nellie,Johanna & Timmy där,de skulle hem då,till husvagnen,så då åkte Linus med dom,för han var trött på det,så vi andra tre gick där till kl var närmare sju,sen ringde Lina efter Joakim så han hämtade oss med bil.Vi grillade även denna kväll,gott gott,sen var jag borta & diskade,annars så fyllar man ju den blåsan meddetsamma,man måste ju ha det på campingar.


Iaf på lördagen så gick vi upp kl åtta,för vi skulle ta en tripp nerom ullared innan vi körde hem,så det gjorde vi,det var inte riktigt så mycket folk som i julas,men det var mycket ändå,denna dagen var ju det sämst väder på oxå,det hade regnat hela natten+att det regande rättbra hela dagen känndes det som.

Iaf så hittade vi lite där ine oxå,nu har iaf Lina en massa fiskegrejer,hon köpte både i borås & på ullared.Linus köpte en radiostyrd bil i borås,det gjorde Simon oxå,fast en bensinare & han hittade en systemkamera på onoff i borås 30% billigare.

Sen när vi hade varit inne på ullared så var vi inom i sexshoppen & kollade lite,det blev nått där inne,hehe.

Sen när vi var på väga hem så stannade vi till påmax & käkade,sen var vi inom & hämtade Rocky oxå,innan vi kom hem.

Vi tog bara en massa kort på djurparken,som jag säkert kommer att lägga in sen,fast på fb.

Det tog hela kvällen att packa upp igår,jag tror jag kom isäng vid halv ett,Lina & Simon gick hem till honom,Linus & Joakim satt kvar här nere när jag la mig.


Så idag gick jag upp vid halv tio,kollade igenom alla tidningar & post,usch vad hemskt det som har hänt i norge.Det var mycket norskt på campingen oxå,klart det e ju billigare för dom,de får ju mer för sina pengar.

Så idag ska jag inte gör mycket,bara kolla igenom alla kort vi tog på djurparken & prova lite kläder,så vi ses nog igen sen kanske,ha det så bra så länge   

Av Lena Liljedal - 19 juli 2011 09:39

Japps,gårdagen bestod av bara en massa måsten,kändes det som iaf.

Jag tvättade,städade,var ute & klippte gräset & till slut städade jag bussen oxå,sen var jag helt slut när kvällen kom,Joakim var på jobbet en snabbrunda & fixade lite,sen grillade han kyckling medans jag klippte gräset,sen var jag inne & satte in potatisgratäng i ugnen,jag hade köpt färdig,den var himla god den oxå.

Så något annat hände i går,det var bara en massa måsten till idag.


Lina ville köra tidigt,men det e rätt kul för det e bara jag uppe,men jag får väl väcka min familj snart,om vi nu skulle köra vid midda,sen ska jag bara slappa när vi e iväg.


Jo,Jenny,måste berätta att när vi ar på maxi i fredas så hittade jag trädgårdsyatzi,en aning större tärningar,som man slänger på gräsmattan,så det får vi använda nästa gång vi spelar,det ligger i bussen.


Ja,ni får ha det så bra här hemma så länge,men vi ska inte vara iväg så länge,men jag kommer inte att stta vid datan nu när jag e iväg,det har jag bestämmt,så vi ses & hörs när vi kommer hem,ha de gött     

Av Lena Liljedal - 18 juli 2011 11:21

Jaha,då var det allaredan måndag igen,vi kom hem från Jämke i går kväll,det var en lyckad helg,fint väder & inga allvarliga incidenter,kunde inte bli bättre.

& vi kiosken,vi har ju så himla kul,bättre personal finns inte,eller hur?

Linus var jätteduktig i lördas,han körde sina tre heat,men han var helt slut efter det & det ska jag säga att det satt i länge,för han kom inte ut från bussen förens på söndag eftermidda,då var han fortfarande trött.

Men nu får han vila från crossen lite i en vecka.

När vi kom hem så beställde vi pizza,sen satt jag på Linas rum & höll henne sällskap medans hon rensade sin garderob & plockade lite,sen gick hon till Simon sen & då gick jag & la mig.

Nu i morse så körde Joakim upp till fabriken,han hade lite han skulle fixa med där,men sen när han kommer hem får han backa ut bussen så man kan städa av den lite till imorgon,för då kör vi vidare.

Idag har satt igång en maskin tvätt,men det blir nog ett par till,sen blir det att städa av lite hät inne oxå,det kan behövas,så det e rent när man kommer hem.

Men nu ska jag gå ut & sätta mig en liten stund & bara ta det lite lugnt,men vi ses säkert snart igen,ha det   

Av Lena Liljedal - 13 juli 2011 15:41

Japps,idag onsdag har det inte varit något höjdarväder på förmiddan fram till midda,men nu så e det uppehåll,skönt det iaf.

Igår var det kanonväder & då var jag med ute & tog lite bilder,men idag blev det inga,hade ingen lust att asa kameran med mig ut.

De säger att det ska börja regna inatt igen & ska hålla på fram till midda imorgon,men bara det blir fint till helgen så,så e det ingen fara.

Idag ska vi bara grilla lite korv,steka lite potatiakroketter & ha beaniesås till det,det gillar Linus.

Annars så blir det säkert en lugn kväll lik de andra,spela lite yatzy & sen lägger man sig i tid.

Men vi ses ha det så bra   

Av Lena Liljedal - 12 juli 2011 15:33

Hallå,igår när vi kom ut till ripa så beställde vi pizza,det var kanongott.

Sen kom Ellen,sen spelade vi finns i sjön,sen kom även Jenny & Nettan & då spelade vi yatzy,men vem vann om inte Ellen,så klart.

Så vi får se om det blir revange (eller hur det stavas) ikväll.

Linus & jag gick & la oss vid 23.00,sen vet jag inte när Joakim kom,för då sov man ju redan,men sen vaknade jag vid halv åtta & var uppe & satte på kaffe,sen käkade jag frukost.Nellie kom & hämtade Linus vid åtta,då var de & Emma ute sprang runt banan.

Sen fick Linus välja vad vi skulle ha till lunch,det blev ravioli,inte min smak precis,men det e hans vecka här ute & då får han välja vad han vill.

Nu e han helt slut,det e varmt,men som tur e fläcktar det lite,så han får dricka en en del vatten.

Nu så ska vi snart grilla lite kött & ha potatissallad till det,det ska bli gott,sen får man väl se vad som händer ikväll,antaligen blir det att sitta & slappa & bara ta det lugnt,det e ju så det ska vara på semestern,eller hur?

Men vi hörs nog imorgon igen om jag får igång den igen då   

Ovido - Quiz & Flashcards