Alla inlägg under maj 2011

Av Lena Liljedal - 30 maj 2011 19:29

Ja,denna dagen var rätt seg av sig,Joakim åkte till Tyskland nu imorse,så Laila var & hämtade oss här hemma när jag hade skickat Linus till skolan,Lina sov hos Simon så hon hade nära & bra till bussen.

När jag kom till jobbet så var det bara att sätta sig att skriva in dörrar,jag var inte färdig förens till midda,så jag spikade dörrar sen på eftermiddan,så man gjorde nått annat oxå.

Sen kom Laila & hämtade oss på jobbet kl fyra & nät vi kom hem hit så satt Lina,Nellie & Charlie i köket,Linus & Emil satt på Linus rum & spelade.

Så Lina följde med Nellie hem för de skulle fiska,Simon gick hem till sitt för han skulle hålla på med båten,han ville ha den färdig till helgen för då skulle de ut & fiska i den.

Linus & jag var uppe & handlade lite som han kan ha med sig på onsdag när de ska till Lisseberg,sen nu när man har ätit lite så blev jag så sörens megatrött,så jag ska nog snart gå & lägga mig känner jag,så ni får ha det så så länge   

Av Lena Liljedal - 30 maj 2011 06:02

Tjaha,var ska man börja,i fredas gick det bra mellan Rocky & Kajsa,men jag tror det går ännu bättre när Catte inte e här,de e lite mammiga de där små vovarna i mellanåt,det märkte jag även på Rocky.

Iallafall så,lite senare så körde vi på bio,kollade på carribean(eller hur det nu va) fimen var bra,sen har alla olika smaker & tur e väl det.

När vi sen kom hem så beställde vi pizza & medans vi väntade på att de skulle bli färdiga så städade jag av bussen lite,men vi körde inte till jämke på fredan,utan vi väntade till på lördagförmidda,det hade blivit för stessigt.

Men i lördags så var de sex st där,det var rätt lagom tyckte vi som var där,då vågade de lite mer & var inte rädda för att göra bort sig,jag grillade korv & bjöd på fika,de var uppskattat.

Söndagen var de fem,det hade regnat på natten så Joakim & en till var ute & fixade banan innan ungarna körde ut.

Jag får ju lov att säga att Ted e en väldigt bra tränare,de lyssnade & gjorde som han sa.

Även söndagen grillade jag & bjöd på fika när dagen var över,alla verkade vara nöjda av det dehade fått lära sig,de hade en liten stafett i slutet,jag tror aldrig jag har sett Linus köra så fort någon gång,det gick undan,han var jätteduktig.

När vi kom hem sen så körde Joakim upp till jämke igen,han hade lite kvar att gräva där,det e det han har gjort i helgen där,(men han var uppe & kollade stafetten.)

Linus satte sig på rummet & spelade crosspelet,jag gick ner & duschade & satte igång en maskin tvätt,sen gick jag upp & vilade(somnade) & vaknade halv nio,då ringde Joakim då var han,Lina & Simon på väg hem,så då skulle jag beställa pizza,det fick bli det igår oxå.

Jisses vad jag hade svårt för att somna sen på kvällen,det var inte bra att sova så länge innan på kvällen,Lina åkte till Simon för att sova där.

Linus ska jag snart väcka för han ska ner & duscha,han orkade inte igår,sen ska jag skicka han till skolan halv åtta,Simon får gå ner här & va här till halv åtta,för då kommer Laila & hämtar oss & kör oss till jobbet.

Joakim ska till Tyskland & han tog Morgan med sig,de ska åka nu på morgonen & kommer hem natten till torsdag,de ska på maskinmässa,men de får passa sig,de får inte äta råa grönsaker.

Nahe,nu har jag inte tid att sitta här längre,måsta väcka Linus,men ha det så bra idag,för det e väl idag det fina vädret skulle börja igen,med mycket   


Av Lena Liljedal - 27 maj 2011 05:51

Japps,då var det snart helg igen & nästa vecka kommer väl gå ännu fortare:)

Men till gårdagen,när jag hade skickat Linus till skolan så satte jag mig en stund,sen kom Joakim vid 08.20,så körde vi till råby & hämtade mamma,hon skulle vara på csk vi 09.50,men hon ville vara i god tid & det kan man väl säga att vi var oxå,vi träffade Siv & Madde där så vi satt & pratade lite med dom.

Röntgen gick bra,sen skulle hon träffa läkaren vid 11.00 & det gick oxå bra,hon var nog förvånad över att mamma kunde röra sin arm så mycket som hon kunde,för hon sa att det e många som inte vågar & sen frågade hon om mamma åt värktabletter fortfarande,men det var ett bra tag sen hon slutade med det oxå,läkaren skrattade lite där,hon tyckte nog att det var en krutkäring hon hade med att göra.

Men när vi var klara så gick vi till cafeet & köpte dagens skinkfrestelse,den var himla god.Innan vi körde hem mamma så var vi inom netto så hon kunde köpa kattmat & sen skulle hon ha solcellslampor & sätta i trädgården,men det sa jag till henne att de får du av mig som en morsdags present,för vi kan ju inte komma hem då eftersom vi e på jämke.

Så Joakim satte ihop de till henne & vi satte ut dom vid fågelbadet & ett par vid trädgårdsmöblerna,.

När vi sen kom hem så slappade jag lite innan jag stekte fisk & gjorde potatismos,men det var inte mycket jag orkade.

Men iallafall så fixade jag lite kaffe som jag tog med till jämke,både Lina & Linus körde & det roliga var att Emelie oxå var där uppe & körde,det var ett tag sen hon oxå körde,det kul om tjejerna börjar igen.


Dagen idag e oxå planerad,först jobbet så klart,sen kommer Kajsa hit ett par timmar,Rockys fjälla,sen om jag hinner får jag nog ut & göra i ordning bussen lite för där ser för j*****t ut,sen kl 17.30 ska vi vara i bromölla för sen kl sex börjar bian,så det kan kanske bli lite stressigt,men sen kommer ju helgen,det e ju då man ska vila upp sig,eller?

Jaja,men vi säger väl så,nu e det inte säkert att jag skriver mer förens kanske söndag eller måndag morron,det beror på när vi e hemma på söndag.

Men ha en riktigt trevlig helg,det ska vi ha iallafall & hoppas att det blir   bye.


Av Lena Liljedal - 26 maj 2011 06:02

Japps,igår så var jag på jobbet hela dagen,men jag jobbade typ bara till midda,sen hjälpte jag Lina med städningen på eftermiddan,hon har så mycket med skolan nu,så jag tog det istället.

Man måste få skämma bort sina barn,varför har man annars skaffat dom.

När jag kom hem sen kokade jag bara pasta till köttet som jag fixade igår,annars så var det lugnt.

Joakim & Linus körde till jämke så Linus kunde träna,Lina gick hem till Simon,så då var jag själv hemma,förutom Rocky förstås han var oxå hemma,så jag tvättade ett par mskiner,dammsög av lite,tänkte ta källaren idag om jag hinner,tycker inte om att dammsuga där nere om jag e själv hemma.

När sen Linus kom hem så tränade vi på svenskan igen,så jag hoppas att det sitter där nu,idag när han kommer hem så blir det eng+ att ikväll så ska både Lina & Linus träna,hon vill bara träna om torsdagar & på lilla banan.

Men nu i förmidda så ska Joakim & jag skjutsa mamma in till röntgen & hoppas att nu att allt e bra,läkaren skulle oxå prata med henne.

Nahe,nu ska jag ta & väcka Linus,för han ska ner & duscha,för det orkar han inte när han har varit & kört.

Så vi ses,det ser ju ut till att bli en   dag idag,hoppas att det blir det på jämke med i helgen,när de ska vara där på träningsläger:)


Av Lena Liljedal - 24 maj 2011 19:55

Dagen idag blev halv,för sen åkte jag ut till bromölla för att vara med Lina på läxhjälpen.

När vi sen kom hem till vår kära lilla by så gick vi inom affären,var tvungen att ha lite bröd till imorgon.

Jag stekte bara lite pyttipanna när jag sen kom hem & så stekte jag lite ägg förstås,det tillhör ju liksom:)

Lina käkade lite innan hon vandrade iväg till Simon,sen får väl Joakim hämta henne,det e ju inte solsken precis idag.

Joakim & Linus brydde sig inte om att köra upp & jag förstår mycket väl att de valde att stanna hemma   det kommer skurar lite då & då + att det kom en skur hagel oxå för en stund sen.

Joakim gick ut i garaget för att skruva med lite annat,sen så har jag & Linus precis gjort hans svenska läxa,en del ord han ska kunna.

Ja,just det,jag har varit ute & fyllt igen hålerna med jord som Eddie grävde förra sommaren,så jag har gjort nån nytta iallafall idag,haha.

Sen så ska jag nog snart ta & kasta mina krukväxter som står här i fönstren,de e rätt döa kan jag säga,jag glömmer att vattna dom,jag ska nog ha kaktusar eller tygblommor inne,det e det enda som håller här.

Så när jag nu har kastat mina krukisar så ska jag ta & gå ner & ta mig en dusch innan jag går & lägger mig.


& jag får inte glömma att på fredag så kommer Kajsa hit för ett par timmar,så får vi se hur det går då,men som Catte sa,e hon eller Tobbe med så kommer hon att svansa efter dom & så e det ju alldeles säkert,men Lina kommer att ta väl om hand om henne när de e på Rock den veckan.

En liten sak till,jag beställde biljetter till Carribean 4 idag,jag vet att det e felstavat,men ni fattar ändå,eller hur?


Okej nu e det inte mer tror jag iallafall,jo,jag hoppas att du kommer att må bättre,kan inte vara kul att ligga & krama dasset så länge,haha.Men vi ses kanske imorgon om du e bättre,Kramisar :)  


Okej nu e det mer ha en bra fortsättning på kvällen som e kvar   


Av Lena Liljedal - 24 maj 2011 06:03

Gårdagen tillbringades på jobbet hela dagen,med att skriva in dörrar & kapa+ att jag fick flytta runt en del på lagret för att komma till de grejer man behövde.

Innan vi körde från jobbet så ringde jag till kiosken & beställde hamburgare,så slapp jag laga mat.

Linus hade ringt till Joakim & sagt att han & en kompis skulle cykla & bada,så när Linus kom hem så hade de varit i klacken,de hade nog varit lite kallt,men de hade badat.

Lina gick & mötte Simon,sen gick de upp till jämke,fast det var lite senare.Så Joakim fick köra upp & hämta dom,när han var färdig i garaget,han fixade hojarna så de kan träna idag.

Jag gick & la mig vid tio,för då var jag trött.


Idag e det tisdag,så då e det bromölla som gäller & Linas läxhjälp.


Jag pratade lite med min systerdotter igår,de behöver hundvakt när de ska till rockfestivalen,så jag sa att vi ställer gärna upp,från typ torsdag till söndag,jag såg att vi hade inget annat då,på onsdan hade vi km,så hon sa att då kan de hellre lämna torsdan.Så får Rocky en fjälla oxå här,Kajsa e oxå en chihuahua.

Jag ska ringa & prata med henne sen idag,för vi hade tänkt att hon kunde komma & lämna Kajsa här ett par timmar,så får vi se hur det går.

Lina kommer att ta väl hand om henne,det lovar jag:)

Av Lena Liljedal - 23 maj 2011 06:03

Japps,då var det måndag igen.

Men igår blev jag färdig till att klippa gräset,jag vaknade vid halv sju,så jag väntade till närmare tio innan jag gick ut,annars hade kanske grannarna klagat.

Sen tog jag det lugnt ett slag,Sofi kom hit & skulle hämta Ludwig,men vi satt & pratade en stund,sen gick kl fort ska jag säga.

För sen på eftermiddan så gick Lina & jag till Jämke,Joakim var där & fixade med nått,så Lina hon övningskörde lite på gräsplanen där,men när hon började köra såg vi nått i gräset som tittade upp,det var en hare som satt & tuggade gräs,så jag tog ett par foto på den,finns på fb.

När vi kom hem sen käkade vi lite,sen började det att åska,då sa Joakim till oss,ska ni inte fota blixten,vi gick ut & satte oss,men det e ju helt omöjligt att hänga med när de kommer,jag hann inte iallafall.

Nej,sen gick jag in & satte mig en stund vid datan,sen la jag mig.

Simon kom hit en runda,sen gick Lina ner & duschade,för hon skulle hem till Simon & sova sen,jag hörde att Joakim körde henne,sent.

Linus har inte gjort så mycket idag,han fick ett crosspel,som han har spelat idag,jag frågade om han skulle med till Jämke,men det ville han inte.


Då får vi väl se vad som händer på jobbet idag,hur många kommer,hur mycket dörrar kommer,alltid lika spännande.

Jaja,när jag kommer hem sen hade jag tänkt att fylla igen hålen Eddie har grävt här ute för ett tag sen.

Så jag hoppas på uppehåll iallafall,sen kan det regna på natten,låter bra ,inte sant.

Men ha det bra idag så ses vi sen   

Ovido - Quiz & Flashcards