Alla inlägg under september 2011

Av Lena Liljedal - 29 september 2011 06:59

Igår så gick dagen ganska fort,det var bara att hem & lägga sig när man kom från jobbet,fast jag hängde upp lite tvätt innan.

Simon & jag jobbade till ca nio,vi hann både hyvla,spika & lägga isolering,fast nu fattades det lite delar till isoleringen,så vi får se när vi kan lägga färdigt,det blev till tjugo dörrar iaf.

Idag så jobbar jag bara till midda,för det var ett tag sen jag beställde tid hos frissan,så jag ska vara där kl två idag,klippa & färga.

Lina hon ligger sjuk här hemma,det e så tyst,haha bara skojar,men hon e en aning tystare nu iaf.

Jag hörde att de hade ändrat km:et till den 29 på jämke,vad härligt,på fredan kommer vi hem från lalandia,så Joakim kanske kan få det lite stressigt.

Nu imorse så var jag ute & gick en sväng med Eddie,det var ett tag sen han var här över natten,man behöver inte vara mörkrädd när man har honom med sig.

Nahe,nu e det snart tajm igen,jag får ta & ropa upp Linus,när han har duschat om mornana,så sätter han sig & spelar en stund,han har ju en buss att passa nu för tiden.


Av Lena Liljedal - 28 september 2011 06:05

Japps,snart halva veckan gått igen.

Måndagen fick på som vanlig.

Även så tisdan,men jag hann inte mer än hem,så var jag inne & tog nycklarna till garaget & plockade ut gräsklipparen,för man får ju passa på när det e fint väder,Joakim fixade maten,så när jag var färdig ute så var jag inne & käkade lite,sen var det vidare ner i källaren satte igång en maskin tvätt innan jag satte mig vaid datan & skrev in dörrar,sen var jag inte färdig förens vid 21.45,så då var det bara upp & ut en sväng med Rocky & sen in & lägga sig.

Men idag ska jag & Simon vara kvar längre på jobbet,det e ett måste idag,vi ska lägga isolering,sen kanske vi får spika lite dörrar eller annat,vi får se hur det ligger till sen.

Man vill ju försöka hinna med så mycket som möjligt med nu innan man ska åka iväg till Lalandia,det går väldigt snabbt dit nu,tror det e typ fyra veckor kvar.

Tyvärr e det lite folk borta nu,sjuka :(  så nu känns det som man halkar efter lite igen.

& jag kände mig rätt pigg nu imorse,det e första natten jag inte har vaknat & hostat på ett tag nu,förkyld e man lite ännu,men det går väl över med tiden,hoppas jag.

Nahe,nu får man väl snart ta & väcka Linus iaf,Lina har oxå blivit dålig,så hon får vara hemma,Joakim känner sig lite så där,inte riktigt kry,men inte  riktigt dålig heller.

Men vi ses:)

Av Lena Liljedal - 25 september 2011 18:51

Det har inte varit något speciellt under tors-fred,men i fredas när vi kom hem käkade vi lite sen var det att fara upp till jämke.

Så på kvällen där så kokte man lite ägg till morgonen därpå,sen torkade man av borden & fixade till lite så man slapp det på morgonen.

Så vi nio gick jag & la mig för då var jag trött.

Sen var jag uppe kl sju på lördan & gick en sväng med Rocky & sen så fixade jag till frukosten till funktionärerna,sen stod jag & Ingmar i kiosken på dagen,Carola fixade funktionärsmaten,sen på kvällen så skulle vi ha en lite avslutning,så det var bara att hem & ta en snabbdusch,sen upp där igen & fixa till borden & duka.

Det var himla trevligt,det var kycklingfile & potatisgratäng till midda,sen så hade Carola gjort nån daimpaj,himla god,men sen så stt vi & pratade & hade roligt till typ halv ett sen gick vi alla & la oss eller åkte hem,de som kunde köra.

Men sen e jag sån som inte kan sova på morgonen,jag vaknade kl åtta,då gick jag en sväng med Rocky,sen var det bara att in & ställa iordning efter oss & börja städa.

Men du ska ha tack Carola för att jag slapp laga midda idag & imorgon.

Så när vi kom hem idag var det bara att värma lite mat.

& nu ikväll så har jag suttit & skrivit in lite dörrar till jobbet imon,så kan man göra annat när man kommer dit.

Men det verkar som det e fler som har blivit smittade på jobbet,så vi får väl se hur många som kommer.

Denna vecka som kommer har jag bara en sak planerad & det e på torsdag,då ska jag klippa mig lite & färga håret,sen e det tomelille som gäller i helgen.


Av Lena Liljedal - 21 september 2011 18:29

Hej alla.

I måndags så jobbade Simon & jag till kl sju,vi la lite isolering,till sådana där jobbiga dörrar & i tisdags så jobbade vi till fem,vi la lite till isolering som de skulle ha till idag. Men när jag kom hem igår så hade jag ont i halsen & var bonna förkyld + att jag fick feber under natten & kunde inte sova,för då hade jag fått sån rälig hosta oxå.

Så imorse när jag hade skickat iväg alla så la jag mig & sov,sen vaknade jag inte förens kl två,så då gick jag ner & tog mig en dusch,sen satte jag mig & skrev in lite dörrar,men där  e lite kvar,men det får jag ta på jobbet sen.

Linus var ute & tvättade sin cross nu ikväll,så då passade jag på att filma lite,sen så pratade han lite om crossen & så där,vi ska lägga det på en skiva när Joakim kommer hem från mötet,för Linus ska redovisa det imorron i skolan.

Linus hade vatt med på skoljoggen idag & då hade han vunnit en röd tröja det stod honda på,det var ju väldigt passande.

Jag höll ju på att glömma att min lillebror & hans barn var här en snabbsväng igår,Alice säljer jultidningar så då får man ju köpa.

Imorron ska jag till jobbet igen,för det känns ju ändå lite bättre,får vål dit & smitta de andra,haha.

Sen på kvällen ska Joakim & jag till Carola & Ingmar,jag & Carola ska skala en del potatisar till helgen som vi ska ha på jämke,Joakim ska köra motionstävlingen på lördag sen på kvällen ska vi ha en liten fest iom att det e sista tävlingen.

Så vi hörs väl kanske efter tävlingen,för jag tror inte att jag skriver mer nu innan om det inte e nått speciellt förstås,så ni får ha det.

Av Lena Liljedal - 19 september 2011 06:16

Ja,helgerna går fort & man har fått en del gjort iaf.

I Fredas kväll så följde jag med Lina,Simon,Max & Johanna på bio,det var så att det skulle med en kompis till,men de fick inte tag i henne när det var dags,så då följde jag med istället,det var en romantisk komedi,med Justin Timberlake,den var faktiskt bra.

När vi hade kollat på bian gick vi upp till maxi & handlade lite innan vi tog bussen hem.

Simon skulle upp tidigt & iväg på veteranmarknad,så han sov hemma,så det fick gå skilda vägar vid bussen,sen hade vi följe med Max & Johanna en bit,sen gick vi hem & la oss.

Fast Lina cyklade ut en sväng till,för det var en kompis som behövde prata,men när hon kom tillbaka la hon sig.


Joakim & Linus körde till Ripa för Joakim körde motionscross,han vred knäet,så han har lite ont nu,han går & haltar.Linus tränade lite på söndan,innan de kom hem.

I Lördas så innan vi gick på vikingamarknaden så städade jag av en del,tvättade upp all tvätt,skrev in lite dörrar som hade kommit,så slapp man det som idag.

Lina hade Max & Mikael oxå med sig på marknaden,men vi gick där en stund,köpte en fin lommeflaska till simon,sen köpte vi brända mandlar,Lina köpte oxå ett halsband med en klo som hållet en rund bergskristall,jag tycker personligen att kloen ser lite läskig ut.

Sen när vi gick hem så beställde vi pizza,så det var bara att äta när vi kom hem sen,Lina skulle iväg & möta Simon sen på kvällen,men det tog ju en himla tid,men de kom till slut,jag tycker inte om att sova själv i huset,jag vet jag e lite konstig,men när de kom hem så var filmen jag tittade på oxå slut så det var bara att gå & lägga sig.

Sen på söndan så plockade jag undan trädgårdsmöblerna,tömde krukorna & satte in i växthuset,räfsade upp äpplena som låg på marken,sen plockade jag av de någre som satt kvar på trädet,för det var mask i dom ändå,så det var bara att slänga.

Linus & Joakim kom hem vid 14.00,för det hade regnat hela tiden på ripa,då hade det inte regnat här.

Men sen så åkte jag hem till mamma vid halv fyra,när jag satt & väntade på bussen kom det en skur,men det lugnade sig lite,när jag skulle gå från bussen till mamma sen,skönt,för det var hemsk var det regnade sen på kvällen.

Min mormor,två mostrar & hennes gubbe var oxå hemma hos moder,vi satt & spelade kort,sen kom Joakim,Lina & Simon & hämtade mig vid nio.

När vi kom hem sen så var kl närmare tio så det var bara att gå & lägga sig,man ska ju upp idag,men jag vaknade kvart i fyra & kunde inte somna om,typiskt.

& det blir väl att jobba över lite idag,vi ska lägga rw35 isolering,det tar sin lilla tid & det har kommir en del sådana dörrar,så vi vet vad vi ska göra idag iaf.

Ha det bra så länge   

Av Lena Liljedal - 16 september 2011 06:31

Så kan det gå.

Jag har minsann inte hunnit eller orkat skriva nått de senaste dagarna.

Men i tisdas så jobbade Simon & jag till typ kvart i nio,sen på onsdagen jobbade vi till sju,så det e en hel del att göra på jobbet nu,kul,det e iaf bättre att ha mer att göra än inget alls.

Så det blir nog att jobba över i nästa vecka oxå.

Igår så ringde jag till Nilla & fick tid hos henne samma kväll,gött,så jag var där halv sju,sen hämtade Joakim & Lina mig där typ kvart i åtta,sen så var det bara att fara ut till Bromölla & börja leta efter Linus.Johanna,Nellie & Lina åkte i en bil,de var vid tunnan & frågade efter honom,de hade varit där.

Men Joakim & jag hittade honom när vi körde tillbaka mot tianshallen,för vi misstänkte att han skulle försöka ta bussen hem,men det e bara det att busskortet han,kan man bara använda till kl åtta & sen sa han att han skulle få låna pengar,men då sa vi till honom att det funkar inte med pengar längre,så där hade han säkert blivit ståendes annars.

Linus hade sagt till en kompis till Lina i skolan att skicka ett sms till Lina & säga att han stannade kvar i bromölla efter skolan hos en kompis,som han inte sa namnet på,smart,man hade inget att gå på.

Iaf när vi alla kom hem sen så sa Linus att de hade det lyxigt,jaha vadå sa jag,jo de hade en pool inne & då började jag fundera lite,för jag vet ju att Niclas Hägg & de har ju det,så då frågade jag Linus om han såg pappan,ja,han var nästan flint,kollade fotboll & talade om att han hade kört cross på både jämke & ripa,då var det ju konstanterat,det var Hägg han hade varit hos.

Men iaf så lär det dröja innan han får stanna kvar i Bromölla,när han har gjort så här,det e liksom viktigt att tala om vilken man ska vara med oxå,så man lätt kan hitta honom om det händer nått.

Sen hade Simon suttit här hemma & vaktat telefonen & sen så hade han satt på kaffe till oss till vi kom hem.Lina körde ner till träningen,Simon åkte med mattsson,de vågade inte åka med Lina,haha,kan inte förstå det,hon har aldrig kört på vägen innan.

Det tog ett tag innan jag blev trött & kunde lägga mig,men vid elva la jag sen & jag var rätt pigg när kl ringde imorse ändå,men det kommer väl ikväll.

Joakim & Linus ska köra ut till ripa ikväll & va där i helgen.

Jag hoppas verkligen att det blir fint väder i helgen,jag hade planerat lite,klippa gräs,plocka undan trädgårdsmöbler,tömma krukorna här ute & sätta undan lite saker inför hösten som känns håller på att komma,det känns om mornarna nu,de e lite kyligt.

Nej,måste sluta nu,ungar & gubbe som ska upp,men vi höres ha en bra dag idag   


Av Lena Liljedal - 14 september 2011 07:09

I måndes efter jobbet körde Joakim & fixade lite mat som han tillagade när han kom hem,Lina satt inne i sängkammaren & hade fixat Harry Potter,den sista filmen,så den satt vi & kollade på.

Linus & Joakim satt nere & spelade data på kvällen,så det hände intte så mycket.

Lina & jag gick uppom affären en runda,sen kom Simon & Mattsson & hämtade henne där,men de fick skjutsa hem henne sen halv tio igen.

Jag hade precis lagt mig när hon kom hem,för det kändes som hade grus i ögonen hela måndagen,hemme sent upp tidigt,så kan det vara,men man överlever.

Igår så jobbade vi över,vi var hemma kvart över nio,så det var bara att prata lite med barnen,sen var det att hoppa i bingen,så kan det oxå vara ibland,men det e skönt att det har blivit lite mer att göra på jobbet,bättre lite mer än inget.

Idag blir det vanlig tid,till fyra,sen får jag se om jag hinner hem en sväng till mamma,om det inte blir för sent.

Om jag tar bussen dit så kanske Joakim kan hämta mig.

Vi får se vad som händer under dagens gång,men jag vet så mycket som att denna helgen ska jag vara hemma iaf,ska på Vikingamarknad,så det så.

Nej,nu e det snart time för jobb,men vi höres   

Av Lena Liljedal - 12 september 2011 06:28

Hej Igen,nu var det några dagar sen,haft fullt upp.

Jag jobbar hela dagar nu,för det e en sjuk-skriven & sen e det alltid någon annan oxå borta,lustigt men så e det.

Men veckan som gått så tränade Lina på tisdagkvällen,sen tränade både Lina & Linus på onsdagen,sen efter det så tvättade jag crosskläderså det hann torka till fredan när Joakim & Linus skulle iväg & köra.

Det har varit kanon i helgen,i lördas så var vi i veinge,där Joakim körde motionen,sen efter det for vi vidare till huskvarna,där Linus körde på söndagen.

När Linus hade kört träningen på sönda morronen så tyckte han om banan,men sen när 65:orna var ute & körde så kom det både regn & åska,sen efter den regnskuren så var det jobbigt,Linus fastnade vid sidan om ett hopp i första heatet,men Joakim stod andra sidan stakettet & visade lite hur han skulle dra för att få loss den,så till slut lyckades han,lagom till målgång.

Sen i andra heatet körde han på bra,men sen var det orken som tog slut,men han var jätteduktig,det var många av de stora oxå som hade problem,hade inte det där regnet kommit såhade banan varit kanon,men så e det vädret kan man inte rå på.

Iaf så på eftermiddan så fick Joakim gå med domaren,så nu har han bara en ggr kvar,sen så kan han oxå vara domare,de ska gå tre ggr med domaren,sen har han varit på en utbildning.

Sen får man väl börja sköta eller försöka sköta det mesta själv,när Linus e ute & kör,jag har redan börjat lite,när han sköter tidtag,så har jag fått hjälpa Linus,för sen så lär man väl inte se mycket av Joakim.

Vi var så gott som sist fråm banan som vanligt,visst jag tycker inte heller om att stressa,så det e lugnt ,men vi var inte hemma förens vid 22.00,då var det bara att plocka in lite snabbt göra sig i ordning,sen ner i bingen.

Sen upp igen halv sex ner i duschen,ta lite kaffe så man piggnar till,sen väcka Linus & ner med han i duschen,så nu e åtminstånde vi färdiga.Joakim snarkar än & det gör nog Lina oxå,hon har ju sovmorgon alla dagar,men sen går hon längre en dag,så hon e hemma halv fem,annars e hon hemma halv fyra.

Haha,jag försökte filma Linus när han körde,det ska bli kul & se hur det blev,men jag måste filma lite till,jag tror inte det e så mycket,man kunde ju bara filma vissa partier,sen var det ju träd eller folk ivägen.

Nej,nu ska jag upp & fixa till lite,men vi får se när jag dyker upp nästa ggr,ha det så länge,bye:)

Ovido - Quiz & Flashcards