Alla inlägg under februari 2012

Av Lena Liljedal - 29 februari 2012 07:03

Japps då var jag här en sväng igen.

Veckan som gått har varit som vanligt,i fredags så slutade Lina & jag vid midda,så när vi kom hem så röjde vi i källaren,vi fullade släpen av en massa som bara ligger här.

Sen på kvällen så gjorde jag fyra tacopajer & en sommarpaj med hallon & blåbär i.

I Lördags så städade jag av lite bara,sen vid fem så kom våra gäster det var Gugge med fru,Anders,Laila & Morgan,sen satt gubbarna & planerade in km & dikuterade lite annat inom crossen,medans vi fruar gick ner & kollade melodifestivalen,men de tyckte om både tacopaj & sommarpaj,så det var ju kul.

I Söndags så slappade vi bara & tog det lugnt.

Lina har varit hemma från skolan hon har ont i halsen,ena örat & har lite feber,men hon får vara hemma idag oxå,sen så får hon nog masa sig till skolan om hon inte e sämre så att säga.

Linus var med uppe & jobbade mådagen på sportlovet,sen så tyckte han det var jobbigt & hade träningsvärk på tisdagen.

Denna helgen som kommer så ska vi till min lillebror,han har fyllt 40 så ska han ha lite fest på lördag,så vi ska dir en runda på kvällen.

Sen helgen därpå ska vi fira Lina,som fyller 17 nästa vecka,jisses vad tiden går.

nej,nu ska jag ha iväg Linus,vi höres:)

Av Lena Liljedal - 19 februari 2012 11:52

Japps,nu var det en vecka sen jag inne,typ.

Ja,veckan som gått,i måndags så jobbade vi över,då var vi nästan alla på jobbet till mellan sex-sju,i tisdags så var det lugnt,sen i onsdags så jobbade vi över igen,simon & jag var ute & la rw isolering +att vi var inne & klöv fyra pallar,så vid nio slutade vi dagen,sen har det varit lite lugnare,sen blir det nog ännu lugnare i mars,det ser ut som det e en liten dipp där.

Igår så var vi på årsmöte på jämke,vi var tretton stycken,man får ju vara glad för det lilla.

Sen när vi kom hem från mötet så var det dags att laga mat,sen kom det lite främande,Lotta & Örjan,det var kul att de tittade inom en sväng,så vi satt & kollade melodifestivalen,som jag tyckte var så där,vad f*n har ranelid där att göra + tosten flink i första ,det spårar ur,men ändå kan man inte låta bli att titta på det.

Jaja,det e som det e.

Idag har jag bara sådan lust att röja nere i källaren,men då måste jag ha hem en släp,som jag kan slänga skitet i & jag tror inte att Joakim känner för att köra till jobbet & hämta den.


Usch,jag läste nyheterna på datan,det har ju brunnit i ett hus i vånga,de befarar att han som bor där e innebränd +att katter & hundar oxå dog i lågorna,det e fruktansvärt det som hänt,men jag hoppas att det ändå e av naturlig orsak det började brinna,så det inte e den där personer som har blivit tuffare & börjat tända på vanliga hus nu.

Det e obehagligt när det börjar komma närmare där man själv bor & sen tänker man ju på fabriken.


Nahe,denna veckan ser det ju inte ut som det skulle ligga någon snö kvar,synd för de som skulle vilja till vångabacken & köra,för jag kan inte tänka mig att där kommer att vara öppet.Lina ska till jobbet denna vecka & jobba lite,Linus sa något om att han oxå skulle vilja följa med,så vi får väl se hur många vi blir på jobbet imorgon.


Hahe jag ska gå ner & höra med Joakim om han har lust :) ses


Av Lena Liljedal - 11 februari 2012 10:13

Ja,nu var det ett bra tag sen jag var inne & skrev nått.

Förra helgen var Laila & jag med mamma & kollade på en lägenhet i bromölla,som det sen blev budgivning på,men den blev för dyr,över 300 000,det e för mycket.

Sen nu i torsdags så var det en fotograf hemma hos mamma & tog lite kort,så nu e hennes hus ute på nätet,på svenska fasighetsförmedlingen,så man kan ju alltid hoppas att det e en del som e intresserade.

Joakim har legat hemma hela denna veckan i hög feber,men den har gått ner nu så han har bara 38 nu,men man var lite orolig när den var uppe i 41.

Annars,tja vi har en del att göra på jobbet & det e ju kul,man slipper gå arbetslös iaf.Simon & jag jobbade över två dagar denna veckan & det blir säkert likadant i nästa vecka.

Lina hade röjt i ett rum förra helgen i källaren,som hon då har gjort om till ett nagelrum,så där nere sitter hon nu & fixar naglar,det e roligt att hon har hittat nått hon tycker e kul.

Men det står en himla massa grejer i hallen i källaren nu,som man igentligen bara skulle kunna kasta,så vi får väl se om man kan ta hem släpen nån dag.

Denna helgen e det inget planerat,bara det vanliga tvätta & städa,som man alltid får göra känns det som.

Både Joakim & Linus ligger & sover ännu & Lina e hos Simon,så de sover säkert de oxå.

Nej,vi får väl se när jag tyar skriva nästa gång,men ha det så bra så länge :)


Ovido - Quiz & Flashcards