Alla inlägg under mars 2012

Av Lena Liljedal - 26 mars 2012 06:18

I torsdags var jag med Lina i skolan,sen när hon slutade så gick vi en runda i sölvesborg & var inom schack matt & handlade lite,sen tog vi en fika innan vi gick upp till skolan igen,för vi skulle ha utv-samtal,det gick bra i matte,senhade hon lite svårt i vissa delar av eng & sen sv var så där,hon har ett gramatikprov på tors & hon tycker det e svårt & det kan jag hålla med om,det e inte lätt,median gick väl bra.

Linus var hemma både tors-fre,& på fredan hörde lärare av sig & ringde & pratade med Joakim & han sa vad han tyckte & tänkte,de ska ha en lärare som följer med upp till bussen hädanefter,det var elever som hade sett vad som hade hänt,så de har berättat,så Linus hade inte haft det lätt vid bussen,pappan till den andra pojken var väldigt besviken på honom att han hade gjort som hade gjort.Så idag så skulle de prata,han hade varit väldigt ångerfull hade läraren berättat,ja det e så dags då.

Ï Lördags var det som vanligt,städade & tvättade,sen på kvällen så var vi fyra par,där gubbarna lagade mat,det var jättegott,först soppa som förrätt,sen en gryta till midda,sen gjorde de en sommarbärkaka till efterrätt med glass,kanongott.

Söndagen så åkte Linus & joakim till Jämke & fixade,de var där på lördagen oxå.

Så Lina & jag var hemma,Lina & Simon var väl lite si så där,men jag e ändå glad att de löste det,för de har ändå varit tsm snart tre år.

Men hon tycker inte om det där med alkohol & drickande,vilket jag kan förstå,man kan ha lika roligt utan sprit.

Sen på kvällen satt Lina & Simon & kollade drakar på nätet,hon vill tatuera in en kinesisk drake på skuldran & den ska vara röd,så det blir förmodligen till påsken,hon hade pratade med tatueraren igår,jag har själv varit hos honom & jag tycker att han e duktig,hon funderade på en annan i sölve,men han har fått parkinson,inte så lyckat då.

Så vi får väl se vilken drake hon kommer fram till.

Nu e det måndag igen,så jag hoppas att det går bra för Linus & han inte har för ont i magen när han ska till skolan.

Idag ska vi klippa oss efter jobbet,imon ska vi på utv-samtal med Linus,sen på ons ska jag till tandläkaren & på tors ska jag på massage,så det e nått varje dag.

Joakim ska nog besiktiga bussen nån dag denna vecka oxå,så får vi se hur det går,annars har han mer jobb framför sig.

Men vi får hoppas att allt går bra,med allt.

Ha det bra där ute:)

Visst e det en härlig tid nu,när jag var ute & gick med Eddie imorse hörde man fåglarna kvittra & det blir säkert en fin dag idag oxå.

Av Lena Liljedal - 22 mars 2012 06:51

Japp, då börjar jag väl med måndagen,den var som vanligt,sen så på tisdan så vara jag med Lina på skolan en lektion hade hon sen var ett par inställda,trevligt.

Igår när jag var på jobbet så kom Lina & frågade mig om Linus hade ringt,nej sa jag,för han hade skickat ett sms till Nellie & sagt: säg till familjen att jag inte kommer hem & de behöver inte leta efter mig.

Han bara klickade när man skulle ringa,men han hade gått till råby & sen tagit bussen därifrån & hem.

När han kom hem så var vi hemma för man blir ju orolig när de skriver så.

När han kom till bussen vid skolan & skulle åka hem,så skulle han sätta sig på gräset,då tog en kille hans väska & slängde iväg,då puttade Linus undan honom tog hans jacka & slängde iväg,lika tycker man ju,men nej,då slår killen till Linus,som då slår tillbaka,sen börjar han att slå Linus ännu mer.Jag försökte ringa två klassföreståndare igår men inget svar,mentorn var inte på skolan,Lina ringde en lärare som inte heller svarade,Joakim ringde rektorn som inte heller svarade,Kanonskola inget svar.

Så idag kommer jag att ringa & sjukanmäla Linus så han kan vara hemma nu tors-fred,sen hoppas jag att rektorn ringer upp Joakim han lämnade ett meddelande.

Sen idag ska jag följa med Lina till skolan igen,idag skulle de väl ha lite mer lektioner,sen stannar vi kvar i sölvesborg,för vi ska ändå på utv-samtal 18:20,hon slutar fyra,ingen mening att åka hem imellan.


Igår så fixade Lina mina naglar,satte inpackning i håret & la en ansiktsmask,sen filade jag själv fötterna lite innan det var dags att hoppa in i duschen,så vi hade en riktigt trevlig mor & dotter kväll.

Linus var med Simon nere & tränade,då såg Simon att Linus hade blåmärke på ryggen.

Vad jag har hört av en del nu så säger de att Linus går mycket själv på rasterna,men jag ska på utv-samtal på tisdag,så då får man väl ta ett snack med dom.

Nej,ska käka lite frukost nu,så man slipper sitta & vara hungrig på skolan.


Av Lena Liljedal - 18 mars 2012 11:31

Japps,då var det söndag igen.

I veckan har jag inte gjort så mycket,i onsdags så var vi en runda på jula,annars har vi bara varit hemma.

Fast jag var med Lina hos doktorn i torsdags,men jag vet inte,han säger att hon bara ska ta alvedon,hon har en cysta på vänster äggstock,när vi var på akuten med henne så var den 23mm,de brukar spricka vid 25 sa han,men de gör inget åt förens den sätter sig så illa att den vrider äggstocken & då kommer hon att bli ännu dåligare,jaha,så man måste vara jättedålig för att få hjälp.

Doktorn här i näsum sa att det var väldigt vanligt med cyster på äggstockarna & att de gör inget åt det,nahe,men hon har så ont så hon inte klarar skolan,då skulle hon bara äta alvedon,men det kan ju inte heller vara bra att käka en massa sådana,så jag vet inte vad vi ska göra nu.

Jag tyckte att han var noncharlant(eller hur det stavas),precis som hon bara var gnällig.

Sen så skulle hon iaf lämna kisseprov dagen efter,för det sa han oxå till henne att göra,men då sitter där en lapp att det e stängt,visste han inte själv om det heller,justigt folk ibland.

Det e inte ofta vi går dit,men har en person ont så går man ju dit för att bli hjälpt,inte avspisad,som det kändes-


Ifredags när vi kom hem & hade ätit så gick jag & la mig för jag hade huvudvärk,sen var jag uppe en runda vid halv tio,kollade hur Fredriks naglar blev,han skulle på bröllop på lördagen,men ni har väl sett på Linas sida hur det blev,fräckt om jag sjäv får säga det.

Sen så gick jag & la mig igen vid halv elva & söv till morgonen.

Så igår så passade jag på att putsa fönstren,de såg riktigt hemska ut,men det roligast av allt var när Joakim kom hem,så sa jag att jag hade putsat fönstren,så säger han:jag ser det & bytt gardiner oxå,men det hade jag inte gjort så där blev det fel,han skulle bara vara snäll.

Lina & jag satt & kollade på de fyra filmerna med edward & bella igår,så nu e det bara en film kvar,men den kommer väl till hösten på bia.


Idag har jag bara gått & plockat lte här & lite där,tvättat,ska nog ta & göra lite nytta till i eftermidda,tror jag:)

Jag var uppe i affären & köpte en present till Simon idag,han fyller nitton.


Men vi hörs säkert om en vecka igen,jag orkar inte gå in om vardagarna längre.

Ha det :)


Av Lena Liljedal - 12 mars 2012 06:57

Japps,veckan har gått som vanligt.

Vi firade Lina lite i onsdags när hon fyllde 17år.

Annars har det varit som vanligt,jag förberedde smörgåstårtorna i fredags & städade lite,men jag brydde mig inte om att ta i källaren,det får se ut som det gör.

Sen i Lördags så firade vi våran lilla gumma som inte e så liten längre,de växer snabbt & tiden går för fort nu tycker jag.

Hon har haft ont i magen denna vecka så jag får ta & försöka skriva en egenremiss,så får vi se vad som händer,antagligen e det fortfarande den där cystan som ireterrar,så får man se om man får nått svar,för skolan blir lidande när hon e hemma så mycket.

Japps nog med det,Lina fick en blomma av Simon & sen fick hon pengar som hon önskade sig av andra.

Lördags kvällen så var Nettan & Gusten här,så de kollade på mf med oss,jag tyckte det var rätt låt som vann,men det var lite synd om Danny som blev tvåa även denna gång.

Sen så i söndags så hade jag tappat rösten,det lät lite som man var i målbrottet,hehe.

Annars så tog vi bara det lugnt,jag var ute & gick en runda med Eddie vid åtta på morgonen,för jag kunde inte sova längre.På eftermiddan så kollade jag lite på tv,lite sport & lite serier.

Joakim var på Jämke hela dagen,de fixar väl lite där antar jag.

Linus har mest suttit på sitt rum & spelat,men han har fått tillbaka sin hemska hosta,inget vidare.

Jag tycker de här förkylningarna går bara runt nu,man blir inte av med det riktigt.

Söndag kvällen så var vi nerom på maxi & handlade lite Lina & jag,hon skulle färga håret.

Sen så körde hon hem & jag tycker det går bättre & bättre.

När vi kom hem sen så gick vi en runda med Eddie,för sen var det nästan time till att lägga sig,det e ju måndag igen,helgerna går för fort.

Nahe & nu e det snart time att skicka Linus till bussen & väcka de andra huliganerna som sover.

Men vi hörs,ha en bra vecka nu för det ska jag ha:)


Av Lena Liljedal - 4 mars 2012 10:00

Japps,nu  har det gått en vecka till.

Veckorna de springer iväg.

I Fredags när vi skulle beställa pizza,så ringde jag hem från jobbet & skulle höra vad de skulle ha,då ville inte Linus ha nått,han var sur, irreterad,men han ville inte tala om för varken mej eller Joakim vad det var,men det fick vi ju reda på sen,för han berättade det för en annan person,då hade någon sagt till honon att han skulle inte äta pizza,det var bättre han åt sallad,men det enda han äter i en sallad så e det gurka & det blir man inte heller mätt på,så han fick lite pizza av mig när vi åt,sen gick han upp & värmde en burk ravioli,man ska inte bry sig om vad andra säger,han får göra som han vill.

Sen i går Lördag så var vi på kalas,min bror har fyllt 40,så de hade lite fest,men vi var bara där en stund sen åkte vi hem,vi skjutsade hem mamma innan vi styrde mot Näsum,Lina körde.

Vi var inom & hämtade Simon,sen så gjorde Lina & Simon irish coffee till Lina & mig,det var gott.

Linus & Simon satt inne på Linus rum & spelade data,de skulle lana sa de,men jag tror de gick & la sig tidigt ändå,för Simon var nog rätt trött.

Så imorse vaknade jag vid åtta,då tog jag Eddie & gick ut en runda,det e härligt väder ute nu,så jag funderar på att ta en runda med Rocky i eftermidda,då bör han väl inte frysa tycker jag,han e ju rätt frösen av sig.

Men jag ska nog börja med middan snart,det ska bli kalops,det e så himla gott.

& på onsdag e det inte vilken dag som helst,för då e det Linas födelsedag,då blir hon 17år,jisses vad tiden går.

Så vi ska ha kalas på Lördag för henne & det var inte så svårt att lista ut vad hon ville att jag skulle göra,hon bara älska smörgåstårtan som jag gör,så det ville hon ha,sen så önskar hon sig bara pengar.


Sen så måste jag ju få komentera 2:a chansen igår,hur i helsike röstar folk,flink vidare,jag hade ju hellre sett sean banan i globen,så nu e det ju två töntar med i globen & det skulle ju inte förvåna mig att nån av de två går vidare sen.

Jag hoppas ju på att Loreen vinner,eller hur det stavas,men ni fattar vem jag menar.


Ja,eller nej,nu ska jag gå ut & hämta tidningen,läsa en stund,sen börja på middan,sen hoppas jag att det e lika fint väder i eftermidda så man kan gå ut en sväng,städningen skiter jag i denna helg,det får jag ta i veckan istället,jag har iaf tvättat upp tvätten,så jag har gjort nån nytta denna helgen.

Ha det så bra så länge :)

Ovido - Quiz & Flashcards