Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Måndagmorrn

Av Lena Liljedal - 26 mars 2012 06:18

I torsdags var jag med Lina i skolan,sen när hon slutade så gick vi en runda i sölvesborg & var inom schack matt & handlade lite,sen tog vi en fika innan vi gick upp till skolan igen,för vi skulle ha utv-samtal,det gick bra i matte,senhade hon lite svårt i vissa delar av eng & sen sv var så där,hon har ett gramatikprov på tors & hon tycker det e svårt & det kan jag hålla med om,det e inte lätt,median gick väl bra.

Linus var hemma både tors-fre,& på fredan hörde lärare av sig & ringde & pratade med Joakim & han sa vad han tyckte & tänkte,de ska ha en lärare som följer med upp till bussen hädanefter,det var elever som hade sett vad som hade hänt,så de har berättat,så Linus hade inte haft det lätt vid bussen,pappan till den andra pojken var väldigt besviken på honom att han hade gjort som hade gjort.Så idag så skulle de prata,han hade varit väldigt ångerfull hade läraren berättat,ja det e så dags då.

Ï Lördags var det som vanligt,städade & tvättade,sen på kvällen så var vi fyra par,där gubbarna lagade mat,det var jättegott,först soppa som förrätt,sen en gryta till midda,sen gjorde de en sommarbärkaka till efterrätt med glass,kanongott.

Söndagen så åkte Linus & joakim till Jämke & fixade,de var där på lördagen oxå.

Så Lina & jag var hemma,Lina & Simon var väl lite si så där,men jag e ändå glad att de löste det,för de har ändå varit tsm snart tre år.

Men hon tycker inte om det där med alkohol & drickande,vilket jag kan förstå,man kan ha lika roligt utan sprit.

Sen på kvällen satt Lina & Simon & kollade drakar på nätet,hon vill tatuera in en kinesisk drake på skuldran & den ska vara röd,så det blir förmodligen till påsken,hon hade pratade med tatueraren igår,jag har själv varit hos honom & jag tycker att han e duktig,hon funderade på en annan i sölve,men han har fått parkinson,inte så lyckat då.

Så vi får väl se vilken drake hon kommer fram till.

Nu e det måndag igen,så jag hoppas att det går bra för Linus & han inte har för ont i magen när han ska till skolan.

Idag ska vi klippa oss efter jobbet,imon ska vi på utv-samtal med Linus,sen på ons ska jag till tandläkaren & på tors ska jag på massage,så det e nått varje dag.

Joakim ska nog besiktiga bussen nån dag denna vecka oxå,så får vi se hur det går,annars har han mer jobb framför sig.

Men vi får hoppas att allt går bra,med allt.

Ha det bra där ute:)

Visst e det en härlig tid nu,när jag var ute & gick med Eddie imorse hörde man fåglarna kvittra & det blir säkert en fin dag idag oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Liljedal - 31 augusti 2013 15:15

Hej igen Jag vet att jag lovade att göra mer inlägg, men det blir väl tyvärr så att man har annat & göra & tiden springer iväg. Idag Lördag så ska jag snart upp till svämor & svärfar & hjälpa dom lite, de ska ha kräftskiva ikväll, så jag & Lina h...

Av Lena Liljedal - 22 juli 2013 14:13

Japps,nu har jag hittat hit igen, det är nästan ett år sen jag var & bloggade nu, men jag har faktiskt inte kännt för det. Men nu sitter jag här ute i sommarvärmen +30 i solen, ganska så varmt ja, men det är skönt att det fläcktar lite oxå idag, ig...

Av Lena Liljedal - 24 november 2012 06:08

Japp,nu har jag hittat hit igen. Fast jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Tja,min moder ska flytta till lägenhet nu den 1:a december och då ska Lina o Simon hyra där tills de hittar en köpare. Det kan ju bli spännande. Ja,vi har väldigt...

Av Lena Liljedal - 15 augusti 2012 06:33

Av Lena Liljedal - 15 augusti 2012 06:16

Ja,ja vet,det är ett antal veckor sen jag var inne,men men,så e det. Under semester så gjorde vi inte så mycket,tog bara det lugnt,som man ska göra. Nu har vi snart jobbat i 2 veckor & det känns helt okej,har inte så där väldigt mycket att göra,s...

Ovido - Quiz & Flashcards