Alla inlägg under januari 2012

Av Lena Liljedal - 24 januari 2012 19:38

Ja,då var jag inne en sväng igen.

I fredags så var jag ledig,jag trodde Lina skulle må lite bättre,så jag hade kunnat följa med henne till skolan,men det gjorde hon inte,så jag var hemma & städade & tvättade istället.

I lördags så gjorde vi inte heller så mycket,satt hemma & slappade & hade det gott.

Sen så i söndags så mådde inte jag så bra,så jag låg nere på soffan mest hela dagen.

Nu i måndags så hade det kommit en rätt stor order,så vi har fullt upp på jobbet & det känns ju skönt,så vi har lite att göra hela tiden nu & det e ju så det ska vara.

Igår så hjälpte jag först Lina med svenskan,sen hjälpte jag Linus med eng,med lite hjälp av Lina,sen så ska jag hjälpa Lina med lite historia,som ska vara färdigt till nästa vecka,men imon ska jag hjälpa Linus,för han har ett prov i eng på torsdag,som han säger att han kan,men vi får väl se.

Jo,igår när vi kom hem från jobbet så hade Lina gjort spagetti & köttfärssås,tack Lina det var gott,sen på kvällen så var Linus nere på gymmet med Nellie,han tycker det e kul,men det värsta e nu att Linus e något lite längre än mig,rätt så jämn lång med Joakim,så han har börjat kalla mig för lillen,inte snällt.

& idag så följde han med Nellie hem en sväng,Joakim var & hämtade honom där nu ikväll.

Idag så lagade Joakim mat,det blev en korvgryta med pasta,sen så eldade vi lite i kaminen,det börjar bli rätt ruggigt ute nu,Rocky tycker det e skönt när man eldar,för då lägger han sig på sin filt framför brasan & bara myser.

Nahe,nu blev jag sugen på lite glass,sen så ska jag ta & gå ner & duscha innan det sen e tid för att natta sig.

men ha det så bra där ute i kylan,hoppas att våren kommer snart,så man kommer ut för att träffa allt trevligt folk igen,man saknar det lite nu,men man har som sagt en hel del att prata om sen när man träffas.

Man saknar livet i bussen lite,för hur det än e,så e det kul att bara sitta & mysa & spela lite spel & umgås.

Men ha det så bra så länge så :)




Av Lena Liljedal - 18 januari 2012 06:53

Nu var det ett tag sen jag var här,men jag vet inte så mycket vad jag ska skriva om.

Denna helgen som var,så var jag & barnen hemma själva för Joakim var i Vrigsta,det var om crossen,så nu börjar det att komma igång lite smått igen,sen ska han på en dommarutbildning i början av februari,sen i mitten av februari ska vi ha årsmöte på jämke.

Linus har börjat följa med Lina & Simon ner till gymmet,han fick inte lösa träningskort,för han var inte femton,men de kom överens med att han får följa med dom ner där,så det var ju bra,det e ju för att om det skulle hända något om han e där själv.

Ja,vi har fått lite mer att göra på jobbet,så det e ju possitivt.

Jo,igår så fick Lina hem sitt akryl & då skulle ju jag vara försökakanin,men hon fick bara göra det på ett finger & det blev tjockare,nageln alltså & det verkar till att sitta stenhårt,så jag vet inte hur jag ska få väck det,för den e ju aning lång,annars så får hon väl fila ned den idag.

Så nu väntar hon på uv-gelet oxå,men då får någon annan vara försökskanin.

Annars så e det rätt så lugnt & skönt.

Jag tycket det e bra när Simon ligger över här,för när jag vaknar på morgonen så går jag alltid en sväng med Eddie,då piggnar man till samtidigt,för Rocky tycker inte om när det e lite kallt ute,då går han bara ut & gör det han ska,sen snabbt in igen & bäddar ner sig i sin korg.

Japps så det,sen får jag se när jag får nästa ryck att skriva,men ha det så bra så länge :)

Av Lena Liljedal - 7 januari 2012 09:13

Ja,så då regnade det igen,det tro f*n att man aldrig blir av med sin förkylning när det e sådant här väder,det hade varit bättre om det hade varit kallt.

Ja,i torsdags så slutade vi kvinns lite tidigare från jobbet,för det inte va nått att göra,så när jag kom hem så tvättade jag plockade ihop lite tomtar,sen så var det att göra sig i ordning för vi skulle iväg & äta,Lina fixade naglarna & sen så plattade jag håret,det blir riktigt snyggt om jag själv får säga det.

Iaf igår fredag så plockade jag undan alla tomtar,bytte dukar & strök gardiner & hängde upp,sen var Linus & jag & mötte Lina vid affären,Joakim behövde ägg,han gjorde fläskpankaka,sen när vi kom hem.

Så nu e det mesta färdigt,idag så ska jag bara ta en runda med dammsugaren & lägga på mina nya hallmattor som jag fick i julklapp,sen blir det nog att ta bussen en sväng till mamma i råby,sen får Joakim hämta mig.

Mamma behövde hjälp med att byta nån gardin,så det får jag ju göra.

Sen blir det nog bara att ta det lite lugnt ikväll.

Ja,nu så har vi fått dille på att spela wordfued,eller hur det stavas,så jag spelar både mot Joakim,Lina & Simon,jag har bara vunnit över Joakim,Linus tröttnade på det,men jag ska testa spela mot honom oxå.

Man får verkligen sitta & fundera.

nej,nu så ska jag ta lite kaffe till,sen så ska jag nog snart starta dammsugaren,men jag lär väcka allihopa,för de söver som grisar,så jag kanske ska vänta lite till,för att vara lite snäll.

men ha det så bra så länge så höres vi   

Av Lena Liljedal - 4 januari 2012 18:25

Då har man snart jobbat en vecka & det känns bra,fast det hade varit ännu bättre om det hade kommit lite mer dörrar.

Lina har oxå varit med & jobbat,hon har hjälpt mig & sen har hon städat lite.

Så det har varit rätt så lugnt både på jobbet & hemma.

Mamma ringde igår,det var en läkare från csk som hade ringt henne & sagt att hon har gallsten,vi var ju med henne i förra veckan på csk,de kollade med ultra & de hade sett ett par stenar.

Imon så hade vi planerat att efter jobbet så ska vi köra ner till Royal Thai & käka lite,hela familjen,det e inte så ofta vi e ute så,så då får man passa på när vi kan.

Sen så på tis i nästa vecka så ska Joakim & jag på handboll i stan,swe -ryssland,det ska bli kul.

Nej,annars e det inget,lite trist kanske,men så e det.

Så vi höres <3

Ovido - Quiz & Flashcards