Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Det Var Denna Helgen

Av Lena Liljedal - 25 juni 2012 06:05

Japps,som jag skrev midsommardagen,jag ringde sjukvåupplys & de tyckte att vi skulle åka in med Lina för att hon hade hög feber utan att vara förkyld,så det gjorde vi.

Jag har för mig att vi var där inne vid  19:00 om jag inte minns fel,det var iaf hennes tur vid åtta,då tog de in henne & tog lite prover,Joakim var med henne,sen fick de vänta i ett annat rum i tre timmar,sen ville de ha henne under uppsikt så hon fick åka upp till fjärde vån & ligga där.

När de hade tagit proverna där nere så hade den läkaren sagt att han trodde det kunde vara ett virus,det ena provet var inte riktigt bra,jag tror att det var det som visade att hon hade en infektion i kroppen.

Så när hon kom upp på rummet så skulle hon ha dropp oxå & sen var hon tvungen att kissa i bäcken,för de skulle mäta,så varannan timme vaknade vi på natten för då var hon kissenödig,sen kl sex kom det en & tog lite prover.

Sen vid åtta kom läkaren,det var inte samma som hon hade där nere på akuten,men de visste inte vad det kunde vara,men det ena provet var lite högt fortfarande,så de skulle ta ett prov till vid midda,så det gjorde de,då hade det sjunkt ytterligare,så pass så de tyckte att vi kunde åka hem,men läkaren var uppe & pratade innan vi åkte,så vi sa att hon har haft ont i magen en längre tid & att skolan oxå har blivit drabbat,men han sa att han skulle ordna remiss till ultra så vi kan kolla om det är gallsten.

Men hon skulle fortfarande ta tabletterna mot magkatarren.

Sen åkte vi hem vid halv två,så när jag kom la jag mig & sov i fyra timmar,helt slut.


Linus hade legat över hos en kompis Alexander,han hade sagt till farfar att han behövde inte vara hos honom längre,så vid nio skickade Linus hem farfar,så kom Alexander ist.

Så det var denna helgen,jag hoppas att det går fort till vi får tid till ultra,så man vet vad det e innan hon börjar skolan igen & allt kan vara bra.


Vilket härligt väder,bara regn regn,man får väl hoppas på att det blir lite fint väder när man har semester sen ist om typ två veckor.

Ha det så länge   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Liljedal - 31 augusti 2013 15:15

Hej igen Jag vet att jag lovade att göra mer inlägg, men det blir väl tyvärr så att man har annat & göra & tiden springer iväg. Idag Lördag så ska jag snart upp till svämor & svärfar & hjälpa dom lite, de ska ha kräftskiva ikväll, så jag & Lina h...

Av Lena Liljedal - 22 juli 2013 14:13

Japps,nu har jag hittat hit igen, det är nästan ett år sen jag var & bloggade nu, men jag har faktiskt inte kännt för det. Men nu sitter jag här ute i sommarvärmen +30 i solen, ganska så varmt ja, men det är skönt att det fläcktar lite oxå idag, ig...

Av Lena Liljedal - 24 november 2012 06:08

Japp,nu har jag hittat hit igen. Fast jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Tja,min moder ska flytta till lägenhet nu den 1:a december och då ska Lina o Simon hyra där tills de hittar en köpare. Det kan ju bli spännande. Ja,vi har väldigt...

Av Lena Liljedal - 15 augusti 2012 06:33

Av Lena Liljedal - 15 augusti 2012 06:16

Ja,ja vet,det är ett antal veckor sen jag var inne,men men,så e det. Under semester så gjorde vi inte så mycket,tog bara det lugnt,som man ska göra. Nu har vi snart jobbat i 2 veckor & det känns helt okej,har inte så där väldigt mycket att göra,s...

Ovido - Quiz & Flashcards